Nikon AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II - test

Nikon AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II to propozycja skierowana przede wszystkim do profesjonalistów. Uniwersalny teleobiektyw jest zdecydowanie droższy od swojego młodszego brata ze światłem f/4, którego test oraz bezpośrednie porównanie z f/2.8 opublikujemy niebawem. Czy warto do niego dopłacić?
0
Patryk Wiśniewski
8 Luty 2013
Artykuł na: 23-28 minut

1. Wstęp

Nikon Polska zaproponował naszej redakcji przeprowadzenie testu porównawczego dwóch profesjonalnych teleobiektywów: Nikon AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II oraz Nikon AF-S Nikkor 70-200mm f/4G VR. Przy tak wysokiej jakości szkieł istotne stają się procedury DxO, które pozwalają określić nam nawet minimalne różnice w osiągach optycznych. W tym tygodniu prezentujemy pierwszy test, drugi oraz bezpośrednie porównanie opublikujemy w najbliższym czasie.

Obiektyw Nikon AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II to uniwersalny obiektyw telezoom skierowany do profesjonalistów. Oferuje wydajną stabilizację optyczną i jasność f/2.8. Jest to druga wersja obiektywu, która rożni się przede wszystkim budową optyczną. Dzięki temu obiektyw jest wyraźnie krótszy od swojego poprzednika.

Nikkor składa się z 21 soczewek, które zostały ułożone w 16 grupach, w tym aż 7 soczewek ze szkła ED. Aby zminimalizować powstawanie flar i blików producent zastosował topowe powłoki Nano Crystal Coat. Obiektyw został oczywiście wyposażony w ultradźwiękowy system autofokusa, który zapewnia szybką i cichą pracę.

Uniwersalny zakres ogniskowych w połączeniu z jasnością f/2.8 sprawia, że obiektyw Nikon AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II doskonale sprawdzi się w wielu sytuacjach. Profesjonalny Nikon nie należy do tanich. Za Nikkora 70-200mm f/2.8G ED VR musimy zapłacić około 8000 złotych. Za odpowiednik ze światłem f/4 zapłacimy 5000 złotych.

Obiektyw testowany był z aparatem Nikon D3X na standardowych ustawieniach aparatu.

Test został podzielony na następujące części:

  1. Wstęp
  2. Specyfikacja
  3. Konstrukcja
  4. Autofokus
  5. Stabilizacja
  6. Rozdzielczość 70mm
  7. Rozdzielczość 135mm
  8. Rozdzielczość 200mm
  9. Rozmycie
  10. Aberracja chromatyczna
  11. Dystorsja
  12. Winietowanie
  13. Odblaski
  14. Podsumowanie
  15. Zdjęcia do pobrania
Dodaj ocenę i odbierz darmowy numer DCP
Digital Camera Polska

Poprzednia

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Tamron 17-28 mm f/2.8 Di III RXD - test autorski
Tamron 17-28 mm f/2.8 Di III RXD - test autorski
Pokazany w czerwcu Tamron 17-28 mm f/2.8 Di III RXD to kolejny jasny i przystępny cenowo zoom z oferty skierowanej do użytkowników systemu Sony E. Sprawdzamy czy jest tak dobry, jak wskazywałaby...
49
4
Sigma 14-24 mm f/2.8 DG DN ART - test obiektywu
Sigma 14-24 mm f/2.8 DG DN ART - test obiektywu
Ultraszerokokątny zoom Sigmy ma być doskonałą propozycją dla fotografów krajobrazu, architektury i miłośników nocnego nieba. Czy pod względem optyki jest tak świetny...
10
3
Nikon Nikkor Z 58 mm f/0.95 S Noct - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Nikon Nikkor Z 58 mm f/0.95 S Noct - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Co potrafi najjaśniejsza (i najdroższa) stałka Nikon Nikkor? W nasze ręce wpadł jeden z pierwszych egzemplarzy tego niezwykłego szkła. Oto nasze pierwsze...
61
16
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)