Nikon AF-S Nikkor 70-200mm f/4G VR - test

Nikon AF-S Nikkor 70-200mm f/4G VR to najnowszy profesjonalny teleobiektyw japońskiego producenta. Wielu użytkowników czekało na tego typu propozycję z bagnetem F. W tym segmencie jest jednak bardzo duża konkurencja. Czy najnowszy produkt Nikona będzie w stanie nawiązać równą walkę z droższą propozycją Nikona i obiektywami producentów zewnętrznych?

Autor: Patryk Wiśniewski

15 Luty 2013
Artykuł na: 29-37 minut

1. Wstęp

Nikon AF-S Nikkor 70-200mm f/4G VR to najnowszy, pełnoklatkowy teleobiektyw zoom. Od swojego starszego brata Nikon AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G VR różni się nie tylko światłem, ale przede wszystkim rozmiarem.

Nowa propozycja japońskiego producenta składa się z 20 soczewek w 14 grupach w tym 3 soczewki zostały wykonane ze szkła ED i jedna soczewka HRI. Aby zminimalizować powstawanie flar i blików producent zastosował powłoki "Nano Crystal Coat". Obiektyw został oczywiście wyposażony w ultradźwiękowy system autofokusa, co ma zapewnić szybką i cichą pracę.

Obiektyw Nikon AF-S Nikkor 70-200mm f/4G VR doskonale sprawdzi się w fotografii prasowej i sportowej. Szkło nadaje się także bardzo dobrze do reportaży - od ślubnych po dokumentację imprez firmowych, pokazy mody, zdjęcia gwiazd itp. Pod warunkiem, że nie mamy do czynienia z ekstremalnymi warunkami oświetleniowymi. Obiektyw nie należy do tanich propozycji, za Nikkora 70-200mm f/4G VR musimy zapłacić około 5000 złotych. Za odpowiednik ze światłem f/2.8 7800 złotych, sprawdźmy w takim razie czy warto oszczędzać na jasności.

Obiektyw przetestowaliśmy zgodnie z restrykcyjną procedurą DxO. Dzięki temu możemy porównać bezpośrednio wyniki obiektywów Nikon AF-S Nikkor 70-200mm f/4G VR oraz Nikon AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II.

Obiektyw testowany był z aparatem Nikon D3X na standardowych ustawieniach aparatu.

Test został podzielony na następujące części:

  1. Wstęp
  2. Specyfikacja
  3. Konstrukcja
  4. Autofokus
  5. Stabilizacja
  6. Rozdzielczość 70mm
  7. Rozdzielczość 135mm
  8. Rozdzielczość 200mm
  9. Rozmycie
  10. Aberracja chromatyczna
  11. Dystorsja
  12. Winietowanie
  13. Odblaski
  14. Podsumowanie
  15. Bezpośrednie porównanie
  16. Zdjęcia do pobrania
Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska

Poprzednia

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Fujifilm GF 500 mm f/5.6 R LM OIS WR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm GF 500 mm f/5.6 R LM OIS WR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Ten obiektyw to dla średniego formatu przepustka do świata dzikiej przyrody i sportu. Sprawdzamy, jak Fujifilm GF 500 mm f/5.6 R LM OIS WR i GFX 100S II radzą sobie w praktyce.
36
Tamron 50-300 mm f/4.5-6.3 Di III VC VXD - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Tamron 50-300 mm f/4.5-6.3 Di III VC VXD - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Następca modelu Tamron 70-300 mm, kompaktowego tele dla pełnoklatkowych aparatów Sony, zwiększa zakres tylko o 20 mm. Być może jednak jest to 20 mm, które zmienia wszystko.
27
Canon RF 35 mm f/1.4L VCM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Canon RF 35 mm f/1.4L VCM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Canon prezentuje długo wyczekiwany obiektyw RF 35 mm f/1.4L. Bardziej poręczny od lustrzankowego poprzednika, wyposażony w nowy napęd AF oraz pierścień przysłony skierowany jest zarówno do...
39
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)