Wydarzenia
Pamięć teatru. Polska fotografia teatralna od początku istnienia do dziś - ruszyła wirtualna wystawa
1. Wstęp
Nikon AF-S Nikkor 70-200mm f/4G VR to najnowszy, pełnoklatkowy teleobiektyw zoom. Od swojego starszego brata Nikon AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G VR różni się nie tylko światłem, ale przede wszystkim rozmiarem.
Nowa propozycja japońskiego producenta składa się z 20 soczewek w 14 grupach w tym 3 soczewki zostały wykonane ze szkła ED i jedna soczewka HRI. Aby zminimalizować powstawanie flar i blików producent zastosował powłoki "Nano Crystal Coat". Obiektyw został oczywiście wyposażony w ultradźwiękowy system autofokusa, co ma zapewnić szybką i cichą pracę.
Obiektyw Nikon AF-S Nikkor 70-200mm f/4G VR doskonale sprawdzi się w fotografii prasowej i sportowej. Szkło nadaje się także bardzo dobrze do reportaży - od ślubnych po dokumentację imprez firmowych, pokazy mody, zdjęcia gwiazd itp. Pod warunkiem, że nie mamy do czynienia z ekstremalnymi warunkami oświetleniowymi. Obiektyw nie należy do tanich propozycji, za Nikkora 70-200mm f/4G VR musimy zapłacić około 5000 złotych. Za odpowiednik ze światłem f/2.8 7800 złotych, sprawdźmy w takim razie czy warto oszczędzać na jasności.
Obiektyw przetestowaliśmy zgodnie z restrykcyjną procedurą DxO. Dzięki temu możemy porównać bezpośrednio wyniki obiektywów Nikon AF-S Nikkor 70-200mm f/4G VR oraz Nikon AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II.
Obiektyw testowany był z aparatem Nikon D3X na standardowych ustawieniach aparatu.
Test został podzielony na następujące części: