„Fotosynteza” i „Ustąp mi słońca” - dwa projekty fotograficzne wykonane przy pomocy camera obscura

„Fotosynteza” i „Ustąp mi słońca” - dwa projekty fotograficzne wykonane przy pomocy camera obscura ocena 0%

„Fotosynteza” autorstwa Kamila Myszkowskiego i „Ustąp mi słońca” Krzysztofa Szlapy, to dwa wyjątkowe cykle utrzymane w różnych stylistykach. Łączy je jednak tematyka i sposób wykonania - camera obscura.

Młodzi artyści Kamil Myszkowski i Krzysztof Szlapa wspólnie zaprezentują swoje fotografie w sosnowieckiej Galerii Łakomscy. Dwie wypowiedzi autorskie zaprezentowane w jednej przestrzeni przenikają się ze sobą, poruszając wspólny temat, jakim jest Słońce.

”W projekcie „Fotosynteza” Kamila Myszkowskiego, zostało ono ujęte pod kątem biologicznym. Cykl fotografii obrazuje karmiącą funkcje światła słonecznego - jest ono paliwem dla wszystkich organizmów żywych, napędza je i pobudza. Fotografie przedstawiają niewielkie - wydawałoby się słabe - rośliny z poziomu gruntu, uchwycone w szaleńczej pogoni wzrostu, czymś na kształt świetlnego tańca. Natomiast Krzysztof Szlapa, projektem „Ustąp mi słońca”, nawiązuje do opowieści o filozofie Diogenesie i jego słynnym zwrocie, wypowiedzianym do Aleksandra Wielkiego. Dodatkowo Szlapa wzbogacił cykl fotograficzny materiałem audio, w którym jedenastu bliskim osobom zadaje to samo pytanie: „czym jest światło?” - powiedzieli organizatorzy wystawy.

Zobacz wszystkie zdjęcia (4)

Wszystkie prace zostały wykonane przy pomocy camera obscura, czyli w technice otworkowej, którą autorzy od wielu lat wykorzystują w swoich działaniach artystycznych. Wernisaż „Fotosynteza” Kamila Myszkowskiego i „Ustąp mi słońca” Krzysztofa Szlapy oraz spotkanie z artystami odbędzie się 9 lutego 2016 roku, o godzinie 18:00 w Galerii Łakomscy (ul. Wysoka 1a, Sosnowiec).

Kamil Myszkowski – fotograf, dziennikarz piszący o fotografii, kolekcjoner fotografii i cudzych negatywów, kurator wystaw fotograficznych i historycznych. Jest członkiem i współzałożycielem Grupy Fotograficznej „Poza Kadrem” działającej przy Miejskim Domu Kultury „Kazimierz” w Sosnowcu. Uczestniczy także w działaniach jaworznickiej Szkoły Widzenia. Prowadzi warsztaty fotograficzne, współpracując z różnymi instytucjami. Od 2010 roku w swoich działaniach artystycznych wykorzystuje fotografię otworkową. Autor licznych wystaw indywidualnych, uczestnik wystaw zbiorowych. Jego prace znajdują się w zbiorach Muzeum Miejskiego w Sosnowcu i kolekcjach prywatnych.

Krzysztof Szlapa – rocznik ’87, od urodzenia mieszka w Katowicach, członek Związku Polskich Artystów Fotografików – Okręg Śląski, autor wystaw indywidualnych i uczestnik wystaw zbiorowych, uczestnik Szkoły Widzenia oraz Grupy 999, częsty gość w Żywym Skansenie Fotografii, kurator w Galerii Pustej cd. w Jaworznie oraz w Galerii ZA SZYBĄ w Katowicach, laureat nagrody dla młodego twórcy imienia Anny Chojnackiej. Organizator warsztatów fotograficznych dla dzieci, młodzieży i dorosłych we współpracy z różnymi instytucjami oraz autorskich spotkań. Z wykształcenia filolog.

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Polecane artykuły
Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III RXD - zdjęcia przykładowe
19 Lut 2019
Czy Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III RXD to mocne wejście producenta w system Sony E i ukłon w stronę zawodowców? Zobaczcie zdjęcia przykładowe.
0
Canon EOS RP - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [AKTUALIZACJA]
14 Lut 2019
Najnowszy korpus Canona prawdopodobnie otwiera zupełnie nowy segment wśród aparatów bezlusterkowych. Najtańsza nowa pełna klatka na rynku ma być doskonałym wyborem dla bardziej ambitnych amatorów czy fotografów podróżniczych i z pozoru ma wszystko, by zadowolić doskonałą większość odbiorców. Gdzie jest haczyk?
7
Sony A6400 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
13 Lut 2019
Następca modelu A6300 wprowadza usprawnienia, które na pewno docenią zaawansowani amatorzy i osoby szukające aparatu do nagrywania vlogów i filmów do internetu. Nadal jednak ustępuje on plasowanemu wyżej, a już dostępnemu od pewnego czasu modelowi A6500. Czy to więc pozycja, którą warto się zainteresować?
1
Kilka godzin z Panasonic Lumix S1 - pierwsze wnioski
1 Lut 2019
Podczas dorocznego Digital Imaging Seminar, Panasonic zdradził wreszcie pełną specyfikację swojej pierwszej pełnej klatki, a w ręce dziennikarzy powędrowały pierwsze egzemplarze modeli S1 i S1R...
7