RNI Aerochrome - kultowy film Kodaka odtworzony w wersji cyfrowej

0

Autor: Maciej Luśtyk

29 Czerwiec 2020
Artykuł na: 4-5 minut

Kodak Aerochrome był wyjątkowym filmem specjalistycznym, którego charakterystykę trudno było odtworzyć na etapie postprodukcji zdjęć cyfrowych. Wraz z najnowszą paczką presetów RNI,  przestaje być to jakimkolwiek problemem.

Kodak Aerochrome, wyjątkowa emulsja, uczulona zarówno na pasmo światła widzialnego, jak i na podczerwień oferowała wyjątkową charakterystykę, do której do dzisiaj wzdychają fotografowie. Nie byłoby w tym problemu, gdyby nie fakt, że film Aerochrome, wycofano z produkcji 10 lat temu.

Efekty dostarczane przez film Kodaka można było oczywiście zasymulować w świecie cyfrowym na etapie postprodukcji, był to jednak czaoschłonny proces, który nie zawsze oferował wymierne efekty. W międzyczasie na rynku pojawił się także specjalny filtr IR Chrome, który obiecywał rezultaty bardzo zbliżone do filmu Aerochrome ale wymagał też specjalnie przerobionego aparatu. Z tego też powodu ta szczególna charakterystyka obrazu dla większości zainteresowanych pozostawała w ostatnich latach niedostępna. Ale właśnie się to zmienia.

Legendarna kolorystyka dostępna jednym kliknięciem

W maju informowaliśmy Was o pracach, jakie RNI (Really Nice Images) prowadziło nad presetami emulującymi wygląd legendarnego filmu. Teraz wreszcie zostały one udostępnione dla ogółu fotografów. Paczka RNI Aerochrome zawiera w sumie 18 presetów, oferujących różne wariacje „wyglądu” filmu Aerochrome, a także panel RNI Toolkit, który pozwoli dostrajać dane symulacje względem indywidualnym potrzeb.

No dobrze, a jak to wszystko sprawdza się praktyce? Biorąc pod uwagę oficjalne sample, symulacje zapowiadają się naprawdę smakowicie.

Cena i dostępność

Niestety nowe presety nie należą do tanich (jak zresztą wszystko ze stajni RNI). Za paczkę Aerochrome musimy zapłacić 96 dolarów (ok. 380 zł).

Póki co presety współpracują jedynie z aplikacjami Adobe Lightroom i Adobe Camera RAW. W późniejszym okresie prawdopodobnie pojawi się także wsparcie dla Capture One.

Więcej informacji znajdziecie na stronie reallyniceimages.com.

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Więcej w kategorii: Software
Powitajcie kodek H.266 (VVC) - dwa razy mniejszy plik, bez pogorszenia obrazu
Powitajcie kodek H.266 (VVC) - dwa razy mniejszy plik, bez pogorszenia obrazu
Ma to być "skok kwantowy w wydajności kodowania” - tak o nowym kodeku mówią jego twórcy. H.266 zmniejszy rozmiar filmów 4K dwukrotnie, bez utraty jakości.
33
0
ON1 360 zaprezentowane. Czy to rzeczywiście chmura na jaką czekali fotografowie?
ON1 360 zaprezentowane. Czy to rzeczywiście chmura na jaką czekali fotografowie?
Zgodnie z obietnicami, ON1 w pełnej krasie prezentuje usługę ON1 360, która odmienić ma sposób pracy ze zdjęciami i ich przechowywania. Czy hałas, jaki producent robił...
10
1
Sporo nowości w Photoshopie, Lightroomie i ACR. Czerwcowe aktualizacje Adobe
Sporo nowości w Photoshopie, Lightroomie i ACR. Czerwcowe aktualizacje Adobe
Pakiet Adobe CC otrzymał szereg istotnych aktualizacji. Przede wszystkich otrzymujemy jeszcze doskonalszy system zaznaczania obiektów, ale wszystkie nowości powinny...
26
1
Powiązane artykuły