Meyer Optik Görlitz Primoplan 75 mm f/1.9 II - legendarne rozmycie powraca. Także w wersji do aparatów średnioformatowych

Meyer Optik Görlitz Primoplan 75 mm f/1.9 II - legendarne rozmycie powraca. Także w wersji do aparatów średnioformatowych

Jeśli kochacie portret, ale już mniej nierzadko pozbawione charakteru rozmycie, oferowane przez współczesne szkła, ciekawą propozycję ma dla was Meyer Optik Gorlitz. Nowy Primoplan 75 mm f/1.9 II to nowa, znacznie bardziej praktyczna wersja klasycznej konstrukcji z lat 30. XX wieku.

Obiektyw manualny Meyer-Optik-Görlitz Primoplan 75 mm f/1.9 II to kolejna reaktywacja klasycznej konstrukcji. Tym razem otrzymujemy usprawnioną wersję konstrukcji z 2016 roku, bazującej na obiektywie z lat 30. XX wieku. Szkło zachowywać ma wyjątkowy charakter oryginału, oferując jednocześnie znacznie większa funkcjonalność niż jego ostatnia odsłona.

Nowe możliwości, ten sam wyjątkowy charakter rozmycia

Na układ optyczny obiektywu składa się 5 soczewek ze szkła optycznego Schott i OHARA, ułożonych w 4 grupach, które pozwolą nam na ostrzenie już z odległości 55 cm. Jednak dzięki opcjonalnej soczewce, montowanej na gwint filtra o średnicy 52 mm, możemy dystans ten skrócić do 25 cm, co pozwolić ma na wykonywanie efektownych zbliżeń.

 

Jasna optyka, w połączeniu z 14-listkową wykonaną ze stali przysłoną dodatkowo pozwoli nam osiągnąć wyjątkowo plastyczne rozmycie obrazu, którego charakter będzie zmieniać się w zależności od odległości do fotografowanego obiektu. W przypadku zbliżeń, punkty świetlne w nieostrościach będą miały okrągły kształt i jaśniejsze krawędzie. Przy szerszych kadrach otrzymamy z kolei ciekawe, "zakręcone" bokeh, które będzie skupiać uwagę widza na centrum kadru.

Także w wersji do aparatów średnioformatowych

Szkło oferowane będzie w wersjach do systemów Canon EF, Nikon F, Fujifilm X, Leica L, Leica M, M42, Mikro Cztery Trzecie, Pentax K i Sony E. Dodatkowo, dzięki usprawnionej optyce i większemu kołu obrazu, będzie mogło także współpracować ze średnioformatowymi bezlusterkowcami Hasselblad X1D i Fujifilm GFX 50S.

Cena i dostępność

To wszystko w atrakcyjnej jak na oferowane możliwości cenie 650 dolarów (około 2340 zł), jeśli zdecydujemy się wesprzeć kampanię produktu w serwisie Indiegogo. A jeżeli obiektyw nas interesuje, warto to zrobić, gdyż w standardowej sieci sprzedaży za obiektyw zapłacimy aż 2500 dolarów.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, obiektyw trafi do odbiorców we wrześniu 2018 roku. Biorąc pod uwagę poprzednie, zakończone sukcesem przedsięwzięcia producenta, z dostępnością finalnego produktu nie powinno być problemu.

Więcej informacji znajdziecie na stronie kampanii produktu w serwisie Indiegogo oraz pod adresem meyer-optik-goerlitz.com.

 

Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

 
Komentarze
Polecane artykuły
Instax Share SP-3 - test drukarki
13 Gru 2017
Instax Share SP-3 to trzecia odsłona kompaktowej drukarki, która pozwoli nam cieszyć się natychmiastowym urokiem Instaksów niezależnie od aparatu, jakim fotografujemy. Tym razem jednak w kwadratowym formacie.
2
Fujifilm X-E3 - test aparatu
7 Gru 2017
X-E3 wiele łączy z flagowymi modelami firmy, ale jednocześnie aparat prezentuje zupełnie nowe podejście do obsługi i ergonomii. Czy konstruktorom faktycznie udało się stworzyć uniwersalny i zaawansowany bezlusterkowiec dla każdego?
4
Canon PowerShot G1 X Mark III - zdjęcia przykładowe
4 Gru 2017
Canon PowerShot G1 X Mark III ma w optymalny sposób łączyć w sobie wysoką jakość obrazu, rozbudowaną ergonomię oraz wyjątkowo zwarty korpus. Zobaczcie, jak najnowszy kompakt Canona poradził sobie w praktyce.
1
Leica Noctilux-M 75 mm f/1.25 ASPH - oficjalne zdjęcia przykładowe
30 Lis 2017
Leica Noctilux-M 75 mm f/1.25 ASPH. to czwarta konstrukcja z rodziny Noctilux, a dopiero druga wyprodukowana w tym stuleciu. Jak zapewniają konstruktorzy, nowy obiektyw cechuje się "nienaganną pracą i wyjątkową jakością obrazowania", a także "papierową głębi ostrości, która odseparuje obiekty z niezwykłą precyzją“.
0