SLR Magic wprowadza do oferty obiektywy anamorficzne

0
Maciej Luśtyk
10 Luty 2016
Artykuł na: 2-3 minuty
Obiektywy anamorficzne oferują wszystko to, co składa się na charakterystyczny filmowy obrazek - panoramiczny obraz, poziome flary i wyjątkowe bokeh. Teraz, szkła anamorficzne 35 mm T2.4, 50 mm T2.8 i 70 mm T4 z możliwością podpięcia do większości mocowań wprowadzi firma SLR Magic.

Szkła anamorficzne są powszechnie używane w produkcjach filmowych gdyż pozwalają na uzyskanie bardziej panoramicznego obrazu, bez straty na jego jakości, jaką zwykle powoduje standardowe przycinanie materiału do innych proporcji. Takich obiektywów stosowano między innymi w najnowszej produkcji Quentina Tarantino, co pozwoliło na uzyskanie formatu 2.76:1 - jednego z najszerszych używanych w kinematografii. Szkła tego typu kompresują widziany obraz na całą powierzchnię matrycy lub klatki filmowej, by potem zostać rozciągnięte na etapie postprodukcji, lub projekcji.

Obiektywy manualne SLR Magic ANAMORPHOT-CINE o ogniskowych 35 mm, 50 mm, 70 mm i świetle T2.4, T2.8 oraz T4 oferują współczynnik kompresji 1,33x, co przy filmowaniu w proporcjach 16:9 pozwoli nam na uzyskanie obrazu o formacie 2.35:1. Będziemy mogli podpiąć do nich systemy follow focus, a anamorficzna optyka pozwoli nam na uzyskanie wyjątkowch, charakterystycznych dla produkcji filmowych poziomych flar i rozciągniętego bokeh.

Obiektywy będą dostępne z mocowaniem PL, które za pomocą adaptera podepniemy do większości systemów (Canon EF, Nikon F, Mikro 4/3 i Sony E). Wszystkie pozwalają na ostrzenie z odległości około 9 cm i ważą 1100 g. Zostaną zaprezentowane pod koniec lutego. Na razie nie znane są ceny w jakich będą oferowane, ale sądząc po wcześniejszych dokonaniach firmy, kwoty jakie przyjdzie nam za nie zapłacić będą dobrze wyważone w stosunku do oferowanych możliwości.

Więcej informacji znajdziecie na stronie slrmagic.co.uk

Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Laowa 65 mm f/2.8 2x Macro APO - niedrogie makro do bezlusterkowców APS-C
Laowa 65 mm f/2.8 2x Macro APO - niedrogie makro do bezlusterkowców APS-C
Obiektywy makro tworzone specjalnie z myślą o użytkownikach aparatów z matrycami formatu APS-C to raczej rzadkość. Najnowsza Laowa 65 mm f/2.8 2x Macro APO pretenduje...
7
0
Fujifilm Fujinon GF 45-100 mm f/4 R LM OIS WR - najbardziej uniwersalny średnioformatowy zoom na rynku?
Fujifilm Fujinon GF 45-100 mm f/4 R LM OIS WR - najbardziej uniwersalny średnioformatowy zoom na...
Od średnioformatowego debiutu w 2016 roku, Fujifilm stale zmienia obraz tego segmentu. Zaprezentowany dzisiaj obiektyw to jedno z najbardziej wszechstronnych...
0
0
HD Pentax-D FA 70-210 mm f/4ED SDM WR - przystępny pełnoklatkowy tele-zoom z mocowaniem Pentax K
HD Pentax-D FA 70-210 mm f/4ED SDM WR - przystępny pełnoklatkowy tele-zoom z mocowaniem Pentax K
Marka Pentax wciąż żyje. Ricoh wprowadza do oferty jeden z ciekawszych obiektywów, jakie w ostatnim czasie pojawiły się w systemie. HD Pentax-D FA 70-210 mm f/4ED SDM...
9
4
Powiązane artykuły