SLR Magic Cine 35 mm f/1.2 i 75 mm f/1.4 - jasne filmowe stałki do Sony E

SLR Magic Cine 35 mm f/1.2 i 75 mm f/1.4 - jasne filmowe stałki do Sony E

Chiński producent optyki zaprezentował dwa nowe jasne szkła, stworzone z myślą o filmowcach korzystających z systemu Sony.

System obiektywów Sony, z racji młodego wieku nie jest jeszcze tak rozwinięty jak u lustrzankowej konkurencji, ale co i rusz wzbogacają go ciekawe propozycje zewnętrznych producentów. Chiński producent optyki, SLR Magic, zaprezentował dwa nowe superjasne obiektywy stałoogniskowe, które wyróżniać mają się solidną budową, dobrymi osiągami i relatywnie niską ceną.

Manualne obiektywy Cine 35 mm f/1.2 i 75 mm f/1.4 zostały stworzone głównie z myślą o filmowcach. Zarówno pokrętło ostrzenia jak i przysłony zostało wyposażone w ząbki pozwalające na bezproblemowe podpięcie ich do systemów follow-focus.

Układ optyczny tego pierwszego składa się z 9 elementów w 8 grupach i pozwoli na ostrzenie z odległości 30 cm. Z kolei model 75 mm f/1.4 to 6 elementów w 6 grupach.W połączeniu 13-listkową przysłoną i dużą światłosiłą, obiektywy zagwarantować mają nam wyjątkowo plastyczne rozmycie obrazu i większe możliwości podczas filmowania w słabym świetle.

Szkła o rozmiarach 77,40 x 64,73 mm (CINE 35 mm f/1.2) i 78,68 x 64,67 mm (CINE 75 mm f/1.4) wyposażono w gwint filtra o średnicy 52 mm i korpusy z anodowanego aluminium.

Do sprzedaży trafią w sierpniu w cenie $499. Na razie nie wiemy kiedy i w jakiej cenie pojawią się na polskim rynku.

 

Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Polecane artykuły
Canon EOS RP - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [AKTUALIZACJA]
14 Lut 2019
Najnowszy korpus Canona prawdopodobnie otwiera zupełnie nowy segment wśród aparatów bezlusterkowych. Najtańsza nowa pełna klatka na rynku ma być doskonałym wyborem dla bardziej ambitnych amatorów czy fotografów podróżniczych i z pozoru ma wszystko, by zadowolić doskonałą większość odbiorców. Gdzie jest haczyk?
3
Sony A6400 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
13 Lut 2019
Następca modelu A6300 wprowadza usprawnienia, które na pewno docenią zaawansowani amatorzy i osoby szukające aparatu do nagrywania vlogów i filmów do internetu. Nadal jednak ustępuje on plasowanemu wyżej, a już dostępnemu od pewnego czasu modelowi A6500. Czy to więc pozycja, którą warto się zainteresować?
1
Kilka godzin z Panasonic Lumix S1 - pierwsze wnioski
1 Lut 2019
Podczas dorocznego Digital Imaging Seminar, Panasonic zdradził wreszcie pełną specyfikację swojej pierwszej pełnej klatki, a w ręce dziennikarzy powędrowały pierwsze egzemplarze modeli S1 i S1R...
7
Tokina FíRIN 20 mm f/2 FE AF - test obiektywu
28 Sty 2019
Czy Tokina FíRIN to obiektyw, który rozgrzeje serca fotografów systemu Sony E? Producent nie ma co do tego wątpliwości. Jednak my dogłębnie przyjrzeliśmy się modelowi 20 mm f/2 FE AF.
0