SLR Magic Cine 35 mm f/1.2 i 75 mm f/1.4 - jasne filmowe stałki do Sony E

SLR Magic Cine 35 mm f/1.2 i 75 mm f/1.4 - jasne filmowe stałki do Sony E

Chiński producent optyki zaprezentował dwa nowe jasne szkła, stworzone z myślą o filmowcach korzystających z systemu Sony.

System obiektywów Sony, z racji młodego wieku nie jest jeszcze tak rozwinięty jak u lustrzankowej konkurencji, ale co i rusz wzbogacają go ciekawe propozycje zewnętrznych producentów. Chiński producent optyki, SLR Magic, zaprezentował dwa nowe superjasne obiektywy stałoogniskowe, które wyróżniać mają się solidną budową, dobrymi osiągami i relatywnie niską ceną.

Manualne obiektywy Cine 35 mm f/1.2 i 75 mm f/1.4 zostały stworzone głównie z myślą o filmowcach. Zarówno pokrętło ostrzenia jak i przysłony zostało wyposażone w ząbki pozwalające na bezproblemowe podpięcie ich do systemów follow-focus.

Układ optyczny tego pierwszego składa się z 9 elementów w 8 grupach i pozwoli na ostrzenie z odległości 30 cm. Z kolei model 75 mm f/1.4 to 6 elementów w 6 grupach.W połączeniu 13-listkową przysłoną i dużą światłosiłą, obiektywy zagwarantować mają nam wyjątkowo plastyczne rozmycie obrazu i większe możliwości podczas filmowania w słabym świetle.

Szkła o rozmiarach 77,40 x 64,73 mm (CINE 35 mm f/1.2) i 78,68 x 64,67 mm (CINE 75 mm f/1.4) wyposażono w gwint filtra o średnicy 52 mm i korpusy z anodowanego aluminium.

Do sprzedaży trafią w sierpniu w cenie $499. Na razie nie wiemy kiedy i w jakiej cenie pojawią się na polskim rynku.

 

Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

 
Komentarze
Polecane artykuły
BenQ SW240 - test monitora
4 Gru 2018
Nareszcie na rynku pojawił się budżetowy monitor ze sprzętową kalibracją, który ma oferować bardzo dobrą jakość obrazu i świetną ergonomię za naprawdę nieduże pieniądze. Sprawdzamy, czy BenQ SW240 ma szansę przekonać do siebie miłośników fotografii.
4
Canon EF 70-200 mm f/2.8L IS III USM - test obiektywu
30 Lis 2018
Wysoka wydajność, wytrzymałość i niezawodność - mają to być trzy przymioty trzeciej odsłony reporterskiego zooma Canona. Czy w takim razie mamy do czynienia z poważnymi usprawnieniami, czy raczej lekką kosmetyką obiektywu kierowanego do profesjonalistów? Sprawdźmy to!
3
Canon EF 70-200 mm f/2.8L IS III USM - zdjęcia przykładowe
26 Lis 2018
Ciekawi czy trzecia odsłona reporterskiego zooma Canona spełni oczekiwania profesjonalistów? Zobaczcie, jak w praktyce wypada najnowszy model EF 70-200 mm f/2.8L IS III USM.
5
Fujifilm X-T3 - test aparatu
14 Lis 2018
Najnowszy bezlusterkowiec Fujifilm pretenduje do miana króla segmentu APS-C i jednego z najbardziej uniwersalnych aparatów w ogóle. Sprawdzamy, na co go stać.
13