SLR Magic zaprezentowało 6 filmowych szkieł z mocowaniem Fujifilm X

SLR Magic zaprezentowało 6 filmowych szkieł z mocowaniem Fujifilm X

SLR Magic z impetem wkracza do systemu Fujifilm X i prezentuje pięć istniejących stałek z linii MicroPrime Cine w odświeżonych wersjach oraz jeden zupełnie nowy ultraszerokokątny obiektyw.

SLR Magic to znany producent budżetowych i w pełni manualnych obiektywów filmowych. W ofercie firmy możemy znaleźć konstrukcje kompatybilne z pełnoklatkowymi bezlusterkowcami Sony, jak również systemem Mikro Cztery Trzecie. Jednak firma wciąż nie miała nic do zaproponowania użytkownikom Fujifilm X, mimo że coraz więcej osób decyduje się na filmowanie tymi aparatami. Na przykład X-T3 zapewnia rejestracje materiałów 4K z prędkością 60 kl./s i umożliwia też 10-bitowy zapis o przepływności 400 Mb/s bezpośrednio na karcie pamięci.

Dlatego też SLR Magic postanowiło wkroczyć w system Fujifilm X i musimy powiedzieć, że zrobiło to z prawdziwym przytupem. Firma nie tylko zaprezentowała 5 istniejących stałek z serii MicroPrime Cine, 18 mm T2.9, 25 mm T1.5, 35 mm T1.3, 50 mm T1.2 i 75 mm T1.5 z nowym mocowaniem, lecz także pokazała swoją najnowszą konstrukcję 12 mm T2.8. W odróżnieniu od wspomnianych pełnoklatkowych modeli, nowa stałka jest kompatybilna z aparatami wyposażonymi w matrycę APS-C.

SLR Magic MicroPrime CINE 12 mm T2.8

  • układ optyczny: 10 elementów w 9 grupach
  • liczba listków przysłony: 7

SLR Magic MicroPrime CINE 18 mm T2.9

  • układ optyczny: 10 elementów w 9 grupach
  • liczba listków przysłony: 7

SLR Magic MicroPrime CINE 25 mm T1.5

  • układ optyczny: 11 elementów w 9 grupach
  • liczba listków przysłony: 13

SLR Magic MicroPrime CINE 35 mm T1.3

  • układ optyczny: 9 elementów w 8 grupach
  • liczba listków przysłony: 13

SLR Magic MicroPrime CINE 50 mm T1.2

  • układ optyczny: 7 elementów w 6 grupach
  • liczba listków przysłony: 13

SLR Magic MicroPrime CINE 75 mm T1.5

  • układ optyczny: 6 elementów w 6 grupach
  • liczba listków przysłony: 13

Jak informuje producent, obiektywy zapewniają podobne wymiary (około 87 mm długości, rozmiar filtra 82 mm) i zbliżoną wagę (700-750 g), co ma ułatwić wymianę poszczególnych stałek podczas korzystania z gimbala i dodatkowych akcesoriów. Poza tym pierścienie przysłony i manualnego ostrzenia posiadają charakterystyczne dla kinematograficznych konstrukcji rowkowania, dzięki czemu będziemy mogli skorzystać ze zmotoryzowanego systemu ustawiania ostrości. Do tego cała seria obiektywów do Fujifilm X ma charakteryzować się odpowiednią wyrazistością i przyjemnym dla oka efektem bokeh.

Obiektywy SLR Magic z serii MicroPrime CINE do systemu Fujifilm X są już dostępne w sprzedaży. Najszersza stałka 12 mm T2.8 zapłacimy 499 dolarów. Natomiast pozostałe konstrukcje 18 mm T2.9, 25 mm T1.5, 35 mm T1.3, 50 mm T1.2 i 75 mm T1.5 zostały wyceniona na 599 dolarów każda.

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Polecane artykuły
Fujifilm Instax Mini LiPlay - szybki test
21 Cze 2019
Najnowszy hybrydowy aparat Fujifilm łączy w sobie zalety natychmiastówki i przenośnej drukarki. To też najmniejszy Instax w historii. Sprawdzamy, jaki jest naprawdę.
1
Sigma 105 mm f/1.4 DG HSM ART - test obiektywu
21 Cze 2019
Czy Sigma modelem 105 mm f/1.4 DG HSM ART przekroczyła kolejne granice w segmencie portretowych szkieł? Dziś poznacie odpowiedź!
5
Sony FE 600 mm f/4 GM OSS - zdjęcia przykładowe
11 Cze 2019
Sony FE 600 mm f/4 GM OSS to propozycja dla najbardziej wymagających fotografów sportu i dzikiej przyrody. Zobaczcie jak w praktyce radzi sobie najdłuższe szkło z serii G Master.
4
Sony FE 200-600 mm f/5.6-6.3 G OSS - zdjęcia przykładowe
11 Cze 2019
Najnowszy tele-zoom Sony FE 200-600 mm f/5.6-6.3 G OSS ma wszystko, by zaspokoić potrzeby fotografów sportu i dzikiej przyrody, którzy szukają zmiennogniskowego obiektywu dalekiego zasięgu w akceptowalnej cenie. Zobaczcie, na co go stać nową konstrukcję w systemie Sony E.
4