Sony Zeiss Planar T* FE 50 mm f/1.4 ZA - nowy jasny standard w rodzinie Sony

Autor: Maciej Luśtyk

11 Lipiec 2016
Artykuł na: 2-3 minuty

Dzisiejsza premiera, rozszerza rodzinę szkieł Sony o superjasny standard, który sprawdzi się zarówno w fotografii jak i filmowaniu. W parze z jakością idzie jednak cena.

Co musisz wiedzieć:
  • Konstrukcja typu Planar gwarantować ma brak dystorsji
  • Powłoki Zeiss T* organiczoną do minimum odbicia światła i flary
  • Specjalny przełącznik pozwoli na stopniową i bezstopniową regulację pierścienia przysłony
  • Znacznie wyższa cena niż w przypadku analogicznych obiektywów konkurencji (1800 euro)

Nowy obiektyw Sony Zeiss Planar T* FE 50 mm f/1.4 ZA charakteryzować ma się wysoką rozdzielczością w całym zakresie przysłon i kontrastowością, a to za sprawą optyki Zeiss. W skład układu optycznego wchodzą soczewki asferyczne oraz elementy o obniżonym współczynniku dyspersji, które niwelować mają aberracje i dystorsję. Z kolei autorskie powłoki przeciwodblaskowe Zeiss T* sprawić mają, że nie uświadczymy psujących obraz blików i flar. Niestety producent nie udostępnia szczegółowych danych na temat optyki obiektywu.

Szkło wyposażono w 11-listkową przysłonę, co umożliwić ma uzyskanie okrągłego bokeh nawet gdy mocniej ją domkniemy, a światłosiła f/1.4 pozwoli otrzymać miękkie, plastyczne rozmycie oraz ułatwi pracę w słabych warunkach oświetleniowych.

Dodatkowo otrzymujemy przełącznik, umożliwiający regulację pracy pierścienia przysłony między trybem stopniowym, a bezstopniowym, co pozwoli na efektywną pracę także podczas filmowania. W rejestracji wideo pomoże także bezgłośny, ultradźwiękowy napęd autofokusa SSM.

Cena i dostępność

To wszystko w uszczelnianej obudowie i dość zaporowej cenie. Za obiektyw zapłacimy 1800 euro. Polskiej ceny na razie nie znamy, jednak dowiemy się o niej zapewne już niedługo. Szkło pojawić ma się w sprzedaży jeszcze w lipcu.

Więcej informacji znajdziecie pod adresem sony.pl.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Laowa Argus T1 Cine - rekordowo jasne filmowe stałki w przystępnych cenach
Laowa Argus T1 Cine - rekordowo jasne filmowe stałki w przystępnych cenach
Laowa kolejny raz udowadnia, że nieprzypadkowo cieszy się tytułem jednego z innowatorów rynku optyki. Nowe filmowe obiektywy Argus Cine oferują rekordową jasność, niewielkie wymiary i...
7
Viltrox Luna 30-300 mm T4 Zoom 10x - jeden, by rządzić wszystkimi
Viltrox Luna 30-300 mm T4 Zoom 10x - jeden, by rządzić wszystkimi
Viltrox oficjalnie zaprezentował jeden z najbardziej imponujących obiektywów filmowych, jakie ujrzały światło dzienne. Szkło zamyka wyjątkowo uniwersalny zakres ogniskowych i wysokiej...
7
Canon RF-S 3,9 mm f/3.5 STM Dual Fisheye - kolejny obiektyw do treści VR. Tym razem do APS-C i w niższej cenie
Canon RF-S 3,9 mm f/3.5 STM Dual Fisheye - kolejny obiektyw do treści VR. Tym razem do APS-C i w...
Interesuje cię tworzenie przestrzennych filmów, stworzonych do oglądania w goglach VR? Najnowszy obiektyw Canona to prawdopodobnie jedno z najbardziej przystępnych cenowo rozwiązań,...
4
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (5)