Zeiss CP.3 XD - nowa seria 10 filmowych stałek

0
Maciej Luśtyk
27 Kwiecień 2017
Artykuł na: 4-5 minut

Zeiss zaprezentował 10 nowych filmowych obiektywów stałoogniskowych, nakierowanych na twórców “z mniejszym budżetem”, które pozwolą zapisać dodatkowe informacje o dystorsji i winietowaniu.

Seria szkieł Zeiss CP.3 XD zastąpić ma linię CP.2 i wprowadza funkcję, którą może okazać się bardzo pomocna dla osób zajmujących się wzbogacaniem obrazu o efekty specjalne na etapie postprodukcji. Litery XD wzięły się od angielskiego “eXtended Data” i są oznaczeniem systemu, który przy nagrywaniu wideo pozwoli zapisać dodatkowe szczegółowe metadane na temat dystorsji i winietowania dla każdej zarejestrowanej klatki. Technologie tego typu zarezerwowane były do tej pory dla dużo droższych konstrukcji.

 

W skład nowej, bardziej kompaktowej serii wchodzi 10 stałek o ogniskowych 15 mm, 18 mm, 21 mm, 25 mm, 28 mm, 35 mm, 50 mm, 85 mm, 100 mm, 135 mm i świetle T2.9 (3 najszersze szkła) oraz T2.1 (7 pozostałych), które oferują średnicę filtra 95 mm oraz pokrętła ostrości i przysłony kompatybilne z systemami follow focus. Jak przystało na szkła filmowe, produkcje z serii CP.3 charakteryzować mają się doskonałą optyką i zaawansowanymi powłokami antyrefleksyjnymi.

Choć odbiorcą nowych szkieł mają być twórcy i domy produkcyjne z mniejszym budżetem, w żadnym wypadku nie są to produkty tanie (to w końcu obiektywy filmowe). Ich cena, w zależności od ogniskowej waha się między 5,000, a 6,400 euro. W sprzedaży pojawi się jednak także tańsza wersja szkieł (bez systemu XD), które kupimy w cenach od 3,500 do 4,900 euro. Obiektywy pojawią się w sprzedaży między czerwcem, a październikiem 2017 roku.

 

Filmy nagrane przy pomocy nowej serii obiektywów

Więcej informacji znajdziecie pod adresem zeiss.co.uk.

 

Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Yasuhara ANTHY 35 mm f/1.8 - niedrogi manualny obiektyw do pełnoklatkowych bezlusterkowców
Yasuhara ANTHY 35 mm f/1.8 - niedrogi manualny obiektyw do pełnoklatkowych bezlusterkowców
Na rynku optyki jak grzyby po deszczu wyrastają nowe przystępne cenowo konstrukcje. Do grona budżetowych manualnych stałek dołącza Yasuhara 35 mm f/1.8, która wedle...
7
0
Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN ART będzie prawie dwa razy tańsza od systemowego obiektywu Sony
Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN ART będzie prawie dwa razy tańsza od systemowego obiektywu Sony
Przed tygodniem Sigma pokazała nowy reporterski zoom do systemu Sony E, który według zapowiedzi ma być najlepszym szkłem w swojej klasie. Okazuje się, że 
20
5
Tokina ATX-i 100 mm f/2.8 1:1 Macro - niedrogi obiektyw makro nowej generacji do lustrzanek
Tokina ATX-i 100 mm f/2.8 1:1 Macro - niedrogi obiektyw makro nowej generacji do lustrzanek
Tokina nie zalewa nas premierami tak, jak inni producenci, ale nowy obiektyw na pewno zwróci uwagę zarówno miłośników makro, jak i portrecistów.
6
0
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (10)