Zeiss Loxia 85 mm f/2.4 - zdjęcia przykładowe

Zeiss Loxia 85 mm f/2.4 ma być idealnym manualnym obiektywem portretowym do systemu Sony E. Jednak na przeszkodzie może stanąć cena - ponad 6 tys. zł. Czy obiektyw jest wart tych pieniędzy? Przekonajcie się sami.

Autor: Michał Chrzanowski

22 Wrzesień 2016
Artykuł na: 2-3 minuty

Układ optyczny szkła Loxia 2.4/85 mm zbudowano w oparciu o 7 soczewek ułożonych w siedmiu grupach, które pozwolą nam na fotografowanie z odległości 80 cm. W połączeniu ze światłosiłą f/2.4 pozwoli to na uzyskanie małej głębi ostrości i plastycznego, atrakcyjnego dla oka rozmycia.

Do tego otrzymujemy duży pierścień ostrości o kącie obrotu 220°, który sprawić ma, że manualne ostrzenie obiektywem będzie precyzyjne i wygodne. Podobnie jak w poprzednich konstrukcjach z linii Loxia, możemy też przełączać pierścień przysłony z trybu skokowego na bezstopniowy, dzięki czemu nowe szkło z powodzeniem mamy wykorzystać także podczas filmowania.

Otrzymujemy także złącza za pośrednictwem których obiektyw przekaże dane EXIF, co pozwoli na współpracę z 5-osiową stabilizacją matrycy aparatów Sony i systemami wspomagającymi ręczne ostrzenie.

W sprzedaży obiektyw pojawić ma się w połowie grudnia 2016 roku, w cenie 6199 zł. O tym, czy jest ona adekwatne przekonajcie się sami oglądając kilka zdjęć przykładowych wykonanych duetem Loxia 2.4/85 mm i Sony A7 II.

Zdjęcia przykłądowe

1/100s, f/8, ISO 3200

1/100s, f/8, ISO 320

1/100s, f/2.4, ISO 250

1/400s, f/2.4, ISO 100

1/100s, f/4, ISO 1600

1/100s, f/5.6, ISO 1600

1/200s, f/4, ISO 100

1/100s, f/2.4, ISO 400

1/100s, f/2.4, ISO 160

1/100s, f/8, ISO 250

1/125s, f/2.4, ISO 100

1/100s, f/2.4, ISO 200

Zakres przysłon

f/2.4

f/4

f/5.6

f/8

f/11

f/16

f/22

 

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Nowa portretówka Sony to pierwsza stałka ze zaktualizowanej serii GM II. Otrzymujemy m.in. udoskonaloną, lżejszą konstrukcję, nowy silnik AF i jeszcze bardziej wyżyłowaną optykę. Czy...
37
Sigma A 28-105 mm f/2,8 DG DN – pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Sigma A 28-105 mm f/2,8 DG DN – pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Kolejny unikalny zoom do bezlusterkowców Sigmy, to nowy wariant reporterskiego klasyka 24-105 mm f/4. Oferuje lepsze światło, choć kosztem kilku milimetrów na szerokim kącie. Zachowuje przy tym...
23
Powiązane artykuły