Zeiss Super Prime - nowa linia pełnoklatkowych obiektywów filmowych

Autor: Maciej Luśtyk

28 Maj 2018
Artykuł na: 2-3 minuty

Szkła kierowane do filmowców to konstrukcje najwyższej klasy. Zeiss chce jednak w tym segmencie podnieść poprzeczkę i prezentuje linię jasnych stałek, które wyznaczyć mają standardy na nadchodzące lata.

Nowe szkła z serii Zeiss Super Prime, jak na konstrukcje ze świata filmowego wydają się bardzo kompaktowe - największe z nich mierzy 14,6 x 11,4 cm. Niech jednak nie zwiedzie was ich niepozorna forma. To prawdziwe filmowe potwory, które będą w stanie pracować z matrycami pełnoklatkowymi, a nawet większymi. Oferują bowiem pole obrazowe równe 46 mm, co sprawić ma, że będą chętnie używane także w przypadku kamer nieco większego formatu.

Nowa jakość wśród szkieł filmowych?

Na nową rodzinę szkieł składa się 13 szkieł o ogniskowych od 15 mm do 200 mm. Dziesięć z nich oferować będzie także wyjątkową jasność równą T1.5. Jednak nawet w przypadku ciemniejszych modeli i tak nie będziemy mieli na co narzekać. Modele 15 mm i 150 mm charakteryzować będą się jasnością T1.8, a model 200 mm - T2.1.

 

 

 

Oprócz tego, dzięki ujednoliconemu rozmieszczeniu pierścieni ostrości i przysłony pozwalać mają na wyjątkowo szybką i wygodną pracę - wymiana obiektywu nie będzie oznaczać konieczności regulacji systemów follow focus itp. Sam pierścienie oferować mają z kolei płynna i precyzyjną kontrolę wspomnianych parametrów. Powyżej możecie zobaczyć filmy reklamujące możliwości nowych szkieł.

Cena i dostępność

Cieknie ślinka? Niestety na pełną ofertę trzeba będzie jeszcze trochę poczekać. W tym roku do sprzedaży trafi jedynie 6 modeli. Pozostałe z nich pojawią się na rynku do 2020 roku. Tak czy siak, pozwolić na nie będą mogli sobie jedynie nieliczni. Zestaw składający się z modeli 25 mm, 29 mm, 35 mm, 50 mm, 85 mm i 100 mm, który pojawi się jeszcze w tym roku to koszt rzędu 108 tys. dolarów.

Obiektywy dostępne będą w wersjach z mocowaniami PL, LPL i Canon EF.

Więcej informacji o nowych obiektywach znajdziecie pod adresem zeiss.com.

 

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Rollei wchodzi na rynek współczesnej optyki. Ale 85 mm f/1.8 STM to prawdopodobnie przepakowana chińska konstrukcja
Rollei wchodzi na rynek współczesnej optyki. Ale 85 mm f/1.8 STM to prawdopodobnie przepakowana...
Rollei prezentuje swój pierwszy obiektyw do aparatów bezlusterkowych. Rollei AF 85 mm f/1.8 STM to przystępna cenowo portretówka do systemów Sony E i Nikon Z. Szkło jest jednak łudząco...
9
Leica Vario-Elmarit-SL 28–70 mm f/2.8 ASPH. - najbardziej kompaktowy i lekki standard do systemu Leica SL
Leica Vario-Elmarit-SL 28–70 mm f/2.8 ASPH. - najbardziej kompaktowy i lekki standard do systemu...
Łączy w sobie uniwersalność z doskonałą jakością obrazu. Leica rozszerza portfolio L-mount o nowy obiektyw Vario-Elmarit-SL 28–70 mm f/2.8 ASPH. - wysokiej klasy, szybki standardowy zoom...
3
Fujifilm Fujinon XF 23 mm f/2.8 R WR - ultrakompaktowa i lekka konstrukcja o wysokiej rozdzielczości optycznej
Fujifilm Fujinon XF 23 mm f/2.8 R WR - ultrakompaktowa i lekka konstrukcja o wysokiej...
Fujifilm prezentuje lekki i bardzo poręczny obiektyw o uniwersalnych zastosowaniach i wysokiej jakości obrazu. Nowy Fujinon XF 23 mm f/2.8 R WR to odpowiednik pełnoklatkowego standardu 35 mm,...
6
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (2)