Czy wiesz, że Instagram miał być pierwotnie apką dla koneserów whisky? Poznaj historię aplikacji

0
Andrzej Wencel
24 Marzec 2020
Artykuł na: 2-3 minuty

Zobacz jak twórca aplikacji Kevin Systrom przeszedł od zamiłowania do alkoholu do stworzenia najpopularniejszej platformy fotograficznej na świecie.

Dziś właściwie prawie wszyscy mają już konto na Instagramie i mało kto wydaje się pamiętać, jak wyglądał świat i marketing bez influencerów, unboxingów, giftów i całej tej szopki. Zakładamy konta nałogowo. Dla siebie i firmy, dla naszych dzieci, babć, kotków, piesków… i alter ego. Psychologowie płaczą, a ludzie spędzają coraz więcej czasu przed ekranami swoich komórek, scrollując nieistotne treści. Dom sąsiada, piesek koleżanki, dzidzia siostry, kolejne zdjęcie posiłku. To piękne zbiorowe szaleństwo musiało mieć gdzieś swój początek.

Instagram pierwotnie miał nazywać się Burbn i jednoczyć amatorów trunków wyskokowych. Co sprawiło, że stał się potęgą?

W 2009r. Kevin Systrom wpadł na pomysł utworzenia aplikacji „Burbn”. Jako fan dobrego Whiskey i Burbona chciał stworzyć platformę, na której wspólnie z innymi koneserami mógłby dzielić się zdjęciami najlepszych napojów i miejsc do ich spożywania. W przerwach od swojej stałej pracy zaczął pisać aplikacje, która stała się potem podstawą Instagrama. Jak to się stało, że alkoholowy startup zamienił się w najbardziej popularną aplikację na świecie?

Zobaczcie film stworzony przez Dagogo Altraide z ColdFusion i poznajcie dokładną historię powstania aplikacji Instagram oraz jej rozwoju, na przestrzeni tych 10 lat. Dowiecie się dlaczego zmieniono pierwotną koncepcje, jak przypadek sprawił, że projektem zainteresowali się inwestorzy, kiedy do gry wszedł Facebook i kim dziś jest twórca tej najpopularniejszej aplikacji.  

Psycholog z wykształcenia, przez wiele lat pracował jako fotosista na planach filmowych. Fan ciepłych wieczorów nad Wisłą i dobrej książki. Najlepiej reportażu podszytego wielką teorią spiskową.

Komentarze
Więcej w kategorii: Mobile
Huawei P40, P40 Pro i P40 Pro+ - świetne aparaty, które przyćmiewa brak usług Google
Huawei P40, P40 Pro i P40 Pro+ - świetne aparaty, które przyćmiewa brak usług Google
Huawei wprowadza na rynek najnowszą generacje telefonów serii P - przez wielu nazywaną serią fotograficzną. Model P40 dostępny będzie w trzech wersjach. Telefony wyróżniają świetne...
2
0
100 Mp w smartfonie to przesada? Kolejny flagowiec Samsunga ma mieć 150-megapikselową matrycę
100 Mp w smartfonie to przesada? Kolejny flagowiec Samsunga ma mieć 150-megapikselową matrycę
Korea Południowa, żyje plotką, że Samsung planuje wypuścić smartfona ze 150-megapikselowym aparatem. Gdzie jest granica rozsądku?
16
6
Oppo Find X2 Pro - chiński flagowiec z 5-krotnym zoomem optycznym i matrycą 48 MP
Oppo Find X2 Pro - chiński flagowiec z 5-krotnym zoomem optycznym i matrycą 48 MP
Oppo pokazuje nowe flagowe modele Find X2 i Find X2 Pro. Czy mogą być rozważane przez miłośników fotografii komórkowej jako alternatywa dla flagowców firm Xiaomi lub Samsung?
0
0
Powiązane artykuły