Instagram testuje pełnoekranowy feed. Czy to jeszcze miejsce dla fotografów?

Autor: Maciej Zieliński

17 Czerwiec 2022
Artykuł na: 2-3 minuty

Instagram nadal zmierza w stronę zorientowanego na wideo TikToka. Mark Zuckenberg zapowiedział na swoim profilu wprowadzenie nowych rozwiązań, które zbliżą jeszcze Instagrama do głównego konkurenta.

Nikogo nie powinno to dziwić, bo taki sposób „konkurowania” serwis stosuje od lat. Najpopularniejsze wciąż Instastories oraz mocno promowane obecnie rolki, to funkcjonalności bez żenady skopiowane od konkurencji niemal 1:1. Wprowadzenie pełnoekranowego feedu to kolejne przejęcie i kolejny sposób uatrakcyjnienia treści wideo prezentowanych w aplikacji.

"Chcemy ułatwić odkrywanie nowych treści i kontakt ze znajomymi" - pisze Zuckerberg ale jednocześnie zapewnia, że zdjęcia nadal są ważną częścią Instagrama. „Pracujemy nad sposobami poprawienia ich widoczności również w pełnoekranowym feedzie”. Dodaje też, że nowy interfejs aplikacji niektórzy użytkownicy zobaczą już niebawem.

Stoi to niejako w opozycji do deklaracji, jakie szef Instagrama składał w lipcu ubiegłego roku. Adam Mosseri z zaskakującą szczerością stwierdził wówczas, że Instagram nie będzie dłużej aplikacją fotograficzną.

I choć Zuckenberg mówi dziś coś zupełnie innego, nie ma się co łudzić, że Instagram będzie wciąż aplikacją przyjazną dla fotografów. Wielu z nich, poniesionych zbiorową euforią, dziś dostrzega już, że na platformie nie ma miejsca na poważne treści, że użytkownicy nie koniecznie są audiencją, do której chcieliby docierać, w końcu, że algorytm aplikacji nie daje im większych szans na zwiększanie swoich zasięgów.

 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie

Post udostępniony przez Kuba Dabrowski (@kukukuba)

Prawdopodobnie nie doprowadzi to do masowego odpływu i zamykania kont, czy też powrotu do autorskich stron www - Instagram to nadal dobry sposób na cyfrowe portfolio w sieci. Niemniej pytanie: „co po Istagramie” pozostaje otwarte. 

Skopiuj link

Autor: Maciej Zieliński

Redaktor naczelny serwisu fotopolis.pl i kwartalnika Digital Camera Polska – wielki fan fotografii natychmiastowej, dokumentalnej i podróżniczego street-photo. Lubi małe dyskretne aparaty, kolekcjonuje albumy i książki fotograficzne.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Znana marka odzieżowa wystartowała z pierwszą kampanią modową stworzoną w całości przy użyciu generatorów grafiki AI. I takich sytuacji będzie coraz więcej.
16
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Polaroid i Magnum Photos wystartowali ze wspólna kampanią, która chce podkreślić wagę opowiadania historii za pomocą fotografii. Towarzyszy jej otwarty konkurs ukierunkowany na...
9
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
W ostatnich latach producenci sprzętu fotograficznego coraz częściej informują o niedoborach poszczególnych produktów, rzekomo spowodowanych zbyt dużym zainteresowaniem. To tylko...
25