„Nie będziemy dłużej aplikacją do dzielenia się zdjęciami” - Instagram zapowiada duże zmiany

Instagram stawia na wideo. W opublikowanym przed weekendem wywiadzie, szef serwisu Adam Mosseri zapowiedział zmianę kierunku rozwoju aplikacji. Czy stanie się drugim Tik-Tokiem?

Skomentuj Kopiuj link
Posłuchaj
00:00

Wideo będzie nowym priorytetem. Już niedługo, użytkownicy prawdopodobnie zobaczą w swoim feedzie również rekomendowane filmy w formie pełnoekranowej (a więc pochodzące również z kont których nie obserwują). Jak mówi Mosseri, będą to głównie „zabawne, wciągające treści zorientowane na urządzenia mobilne.”

Trudno odczytywać to inaczej jak próbę konkurowania z rosnącym wciąż Chińskim Tik-Tokiem, który wydaje się najlepiej trafiać dziś do najmłodszych odbiorców. Kopiowanie rozwiązań innych platform nie jest też czymś nowym w przypadku Instagrama, na co najlepszym przykładem było chociażby wprowadzenie Instastories – znikających po 24 godzinach krótkich relacji, na których bazował Snapchat.

Co to oznacza dla fotografów? Czy Instagram przestanie być najlepszym miejscem promocji ich usług i twórczości? Zmiany z pewnością nie są po myśli wielu twórców, którzy zainwestowali czas, a często również niemałe pieniądze w rozwój swojego Instagramowego „portfolio”. I wielu z nich dało już wyraz niezadowolenia w komentarzach pod wideo, które Mosseri opublikował na swoim koncie.

 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.

Post udostępniony przez Adam Mosseri (@mosseri)

Komentarze
Przeczytaj także
Zobacz więcej z tagiem: Instagram
logo logo
Magazyny
Zamów