Chronologiczny feed powróci na Instagrama

Autor: Maciej Luśtyk

9 Grudzień 2021
Artykuł na: 4-5 minut

Instagram robi, co może, by odzyskać odpływających użytkowników. W 2022 roku platforma przywróci nawet chronologiczny feed, z którym zerwała prawie 5 lat temu.

Jak donosi CNBC, w 2021 roku 63% Amerykanów w wieku 12-17 lat używało częściej TikToka niż Instagrama. Chińska konkurencja wyrosła u stóp społecznościowego giganta w błyskawicznym tempie i wiele wskazuje na to, że w najbliższym czasie zepchnie dotychczasowego lidera na dalsze miejsce w szeregu. Już teraz TikTok dobił do miliarda aktywnych użytkowników - to wynik, na jaki platforma zarządzana przez Facebooka musiała pracować ponad 10 lat.

Instagram przywróci chronologiczne wyświetlanie postów, czyli co robić, gdy kopiowanie przestaje działać

Nic dziwnego, że Instagram w walce o użytkownika łapie się każdej deski ratunku. O ile kopiowanie rozwiązań konkurencji okazywało się skuteczne w przypadku mniejszych rywali, o tyle wprowadzenie opcji Reels i zwrot w kierunku wideo wydaje się nie generować takiego zaangażowania, jak propozycja TikToka. Być może warto więc powrócić do sprawdzonych rozwiązań? Po 5 latach przywrócony zostanie chronologiczny feed, czyli funkcja, której wycofanie zapoczątkowało (d)ewolucję platformy w kierunku marketingowego molocha, jakiego znamy dzisiaj.

O nadchodzących zmianach poinformowano za pośrednictwem posta w serwisie Twitter. Jako motywację podano oczywiście troskę o użytkownika i chęć zapewnienia mu jak największej kontroli nad tym, co ogląda. Tak, by doświadczenie płynące z używania platformy było jak najbardziej znaczące.

Krok w dobrym kierunku? Tak, ale dzisiaj to już zupełnie inna platforma

Biorąc pod uwagę to, że przez ostatnie kilka lat platforma była głucha na nawoływania użytkowników o przywrócenie chronologicznego sortowania postów, możemy wnioskować, że jest to funkcja przywracana wyłącznie w obawie przed dalszym odpływem twórców. Nie zmienia to faktu, że jest to na pewno krok w dobrym kierunku, jednak na razie nie wiemy, jak dokładnie będzie wyglądał nowy chronologiczny feed. Właściciele tłumaczą, że będzie to jedynie jedna z opcji sortowania nowości, a niedawne obietnice na temat uatrakcyjnienia platformy dla młodych ludzi raczej nie wróżą, by twórcy przykładali dużą wagę do fotograficznego contentu.

Czy przywrócenie starego mechanizmu zwiększy zaangażowanie na platformie? Z pewnością ma szansę wyrównać szanse twórcom, którzy od lat wytykają negatywne skutki funkcjonowania „algorytmu”. Pozostaje jedynie pytanie o to czy będzie to funkcja dobrze widoczna i na tyle chętnie wykorzystywana, by zrobić jakąkolwiek różnicę na platformie, która diametralnie zmieniła swoje oblicze od czasu, gdy funkcja ta była ostatnia raz dostępna. O tym wszystkim mamy przekonać się już na początku 2022 roku.

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Znana marka odzieżowa wystartowała z pierwszą kampanią modową stworzoną w całości przy użyciu generatorów grafiki AI. I takich sytuacji będzie coraz więcej.
16
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Polaroid i Magnum Photos wystartowali ze wspólna kampanią, która chce podkreślić wagę opowiadania historii za pomocą fotografii. Towarzyszy jej otwarty konkurs ukierunkowany na...
9
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
W ostatnich latach producenci sprzętu fotograficznego coraz częściej informują o niedoborach poszczególnych produktów, rzekomo spowodowanych zbyt dużym zainteresowaniem. To tylko...
25
Powiązane artykuły