iPhone wkrótce najpopularniejszym aparatem na Flickr?

Autor: Michał Sułkiewicz

18 Sierpień 2009
Artykuł na: 2-3 minuty
Popularny serwis społecznościowy Flicker opublikował statystyki, z których wynika, że telefon komórkowy Apple iPhone staje się najpopularniejszym aparatem fotograficznym, z którego użytkownicy serwisu zamieszczają swoje zdjęcia. Znak czasów?

Z zamieszczonego przez serwis Flicker wykresu wynika, że Apple iPhone dorównuje już popularnością cyfrowej lustrzance Canon EOS 400D (Digital Rebel XTi), która długo prowadziła w rankingu. Wykres powstał na podstawie danych zawartych w nagłówkach plików uploadowanych zdjęć.

iPhone goni Canona EOS 400D

Oczywiście uważny obserwator zwróci uwagę, że spadek popularności modelu 400D (czerwona linia na wykresie) spowodowany jest z pewnością wprowadzeniem na rynek modelu 450D (Digital Rebel XSi - zielona linia). Gdyby zsumować na wykresie te dwa modele - tak jak zsumowane są wszystkie modele iPhone'a - to nadal Canon prowadziłby w rankingu. Jednak nawet wtedy produkt Apple wyprzedzałby inne lustrzanki zostawiając daleko w tyle inne modele telefonów komórkowych. Znaczący wzrost udziału iPhone'a pokrywa się też z wypuszczeniem na rynek nowego modelu 3G S z lepszym aparatem.

Mimo wszystko, nawet biorąc pod uwagę powyższe dywagacje statystyczne, warto odnotować, że telefon komórkowy oferujący możliwość łatwego i praktycznie natychmiastowego umieszczenia zdjęcia na serwisie społecznościowym może skutecznie konkurować z aparatami oferującymi nieporównywalnie lepszą jakość zdjęć. Producentów aparatów powinni traktować to jako znaczący sygnał co jest ważne dla coraz większej grupy użytkowników. Tymczasem aparaty oferujące możliwość podłączenia do sieci WiFi są nadal bardzo rzadkie, a takie, które pozwalają to zrobić tak prosto jak iPhone praktycznie nie istnieją. Z drugiej można wróżyć świetlaną przyszłość produktom jak karty Eye-Fi dodające przynajmniej część funkcjonalności iPhone'a cyfrowym aparatom

Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Znana marka odzieżowa wystartowała z pierwszą kampanią modową stworzoną w całości przy użyciu generatorów grafiki AI. I takich sytuacji będzie coraz więcej.
16
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Polaroid i Magnum Photos wystartowali ze wspólna kampanią, która chce podkreślić wagę opowiadania historii za pomocą fotografii. Towarzyszy jej otwarty konkurs ukierunkowany na...
9
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
W ostatnich latach producenci sprzętu fotograficznego coraz częściej informują o niedoborach poszczególnych produktów, rzekomo spowodowanych zbyt dużym zainteresowaniem. To tylko...
25
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (8)