Reuters: 45% udziałów Leiki na sprzedaż. Kto stanie się nowym współwłaścicielem?

Autor: Maciej Luśtyk

3 Sierpień 2017
Artykuł na: 2-3 minuty

Ostatnio coraz częściej słyszymy o gigantycznych transakcjach na rynku fotograficznym. Warto przypomnieć chociażby wykupienie udziałów Hasselblada przez DJI czy sprzedaż marki Polaroid. Jak donosi Reuters, aktualnie gra toczy się o 45% udziałów firmy Leica, a wśród zainteresowanych znajduje się m.in. Zeiss.

Choć to ciągle niepotwierdzone oficjalnie informacje, gdy o takich rzeczach informuje agencja Reuters, coś musi być na rzeczy. Według doniesień, jeden ze współwłaścicieli marki Leica, amerykańska grupa Blackstone prowadzi aktualnie rozmowy z firmami zainteresowanymi wykupieniem posiadanych przez nią 45% udziałów firmy, które zakupiła 2011 roku od głównego udziałowca i obecnego prezesa zarządu Leiki, Andreasa Kaufmanna. Wtedy transakcja opiewała na na kwotę 179 milionów dolarów.

Siedziba firmy Leica, fot. Wikimedia Commons

Kto zostanie nowym współwłaścicielem?

Jak informuje agencja, wśród zainteresowanych znajduje się kilku azjatyckich producentów optyki, a także Zeiss. Tego jednak interesować ma wyłącznie pakiet większościowy, co raczej niweczy plany na ewentualne sfinalizowane transakcji. Obecny właściciel nie zamierza bowiem pozbywać się kontroli nad firmą. - Mamy długoterminowe plany związane z firmą Leica - mówi Kaufmann, w którego posiadaniu znajduje się obecnie 55% udziałów firmy. Jak dodaje, mówiąc “długoterminowe”, ma na myśli okres przynajmniej 100 najbliższych lat.

Kto więc może stać się przyszłym współwłaścicielem legendarnej marki? Tego na razie nie wiadomo. Pewne jest jednak, że tylko nieliczni będą mogli sobie pozwolić na taki ruch. Prognozuje się, że przychody firmy Leica sięgną w tym roku około 70 mln euro, a szacowana wartość firmy wyniesie około 700 mln euro.

O postępach w tym temacie będziemy Was informować na bieżąco.

Więcej informacji znajdziecie pod adresem reuters.com.

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Znana marka odzieżowa wystartowała z pierwszą kampanią modową stworzoną w całości przy użyciu generatorów grafiki AI. I takich sytuacji będzie coraz więcej.
16
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Polaroid i Magnum Photos wystartowali ze wspólna kampanią, która chce podkreślić wagę opowiadania historii za pomocą fotografii. Towarzyszy jej otwarty konkurs ukierunkowany na...
9
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
W ostatnich latach producenci sprzętu fotograficznego coraz częściej informują o niedoborach poszczególnych produktów, rzekomo spowodowanych zbyt dużym zainteresowaniem. To tylko...
25
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)