Skasuj zdjęcia jedzenia i nakarm biednych - kampania łącząca pożyteczne… z pożytecznym

Autor: Maciej Luśtyk

28 Wrzesień 2016
Artykuł na: 2-3 minuty

Firma Land O’Lakes wystartowała z nietypową kampanią, która w sprytny sposób łączy pomoc potrzebującym i ostatnie trendy w mediach społecznościowych.

Jak czytamy na stronie projektu Delete to Feed, jedno na sześć amerykańskich dzieci nie ma zapewnionych codziennych posiłków, a z brakiem środków na żywność boryka się aż 13% gospodarstw domowych w USA. Biorąc pod uwagę liczbę zdjęć jedzenia, jaką codziennie zamieszczamy w mediach społecznościowych, wydaje się to niemal nieprawdopodobne. Tym właśnie tropem poszli twórcy nowej oryginalnej kampanii społecznej.

Skasujmy głód, zdjęcie po zdjęciu” - to hasło nowej kampanii amerykańskiego giganta żywieniowego Land O’Lakes, który obiecuje przekazać fundacji Feeding America fundusze na 11 posiłków dla potrzebujących za każde zdjęcie jedzenia, które użytkownicy wykasują ze swoich kont na Instagramie.

Aby pomóc, wystarczy za pośrednictwem strony połączyć się ze swoim kontem na Instagramie, a następnie wybrać zdjęcie, które chcemy skasować. Następnie otrzymamy odznakę, którą możemy podzielić się w mediach społecznościowych. Organizatorzy obiecują, że nie będą przechowywać naszych danych.

W dobie wyrastających jak grzyby po deszczu blogów kulinarnych i setek zdjęć potraw, które użytkownicy machinalnie już zamieszczają codziennie na swoich profilach, projekt Land O’Lakes wybija się pomysłowością i wydaje się być jedną z niewielu kampanii internetowych, które rzeczywiście mają szansę coś zmienić na lepsze. W dodatku jej twórcom udaje się upiec dwie pieczenie na jednym ogniu.

Jej skutki wpłyną bowiem pozytywnie nie tylko na samych potrzebujących, ale i na kondycję portali społecznościowych, gdzie jedno zdjęcie jedzenia mniej równa się jednemu uśmiechowi na twarzy użytkownika, który przegląda je w poszukiwaniu wartościowych treści. W dodatku każdy kto weźmie udział w kampanii na pewno dwa razy zastanowi się zanim kolejny raz udostępni tego typu zdjęcie. Chapeau Bas.

Czekamy na podobny projekt, który za cel weźmie zdjęcia selfie.

Więcej informacji znajdziecie na stronie deletetofeed.com.

 

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Znana marka odzieżowa wystartowała z pierwszą kampanią modową stworzoną w całości przy użyciu generatorów grafiki AI. I takich sytuacji będzie coraz więcej.
16
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Polaroid i Magnum Photos wystartowali ze wspólna kampanią, która chce podkreślić wagę opowiadania historii za pomocą fotografii. Towarzyszy jej otwarty konkurs ukierunkowany na...
9
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
W ostatnich latach producenci sprzętu fotograficznego coraz częściej informują o niedoborach poszczególnych produktów, rzekomo spowodowanych zbyt dużym zainteresowaniem. To tylko...
25
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (7)