Snapchat Spectacles - filmujące okulary, które odmienią media społecznościowe?

Snapchat Spectacles - filmujące okulary, które odmienią media społecznościowe?

Pomysł na aparat fotograficzny w okularach nie jest nowy. Żaden z tego typu projektów do tej pory jednak nie zdobył masowej popularności. Czy zmienią to okulary Snapchata?

Snapchat raczej w ogóle nie kojarzy się jakościowymi zdjęciami, a mimo to korzysta z niego coraz więcej fotografów? Dlaczego? System ograniczonych czasowo postów i funkcja Stories przyciągają młodych ludzi i dają wyjątkową okazję by zajrzeć za kulisy czyjejś pracy. Są też solą w oku twórców Facebooka, którzy ostatnio zaadaptowali tę drugą funkcję na potrzeby aplikacji Instagram. Snapchat ma jednak nowy pomysł na media społecznościowe, który może na dobre zmienić to, jak dzielimy się naszymi wspomnieniami.

Właśnie zaprezentowano okulary przeciwsłoneczne Spectacles, które podobnie jak znane nam dobrze Google Glass oferują wbudowany aparat fotograficzny. W odróżnieniu od nich nie oferują jednak bardziej rozbudowanego systemu, a mają być jedynie dodatkiem do głównej aplikacji, który „pozwoli prezentować nasze przeżycia w taki sposób, w jaki sami je oglądaliśmy”.

 

Opracowywane od 6 lat okulary, bezprzewodowo łączą się z naszym smartfonem i na jednym ładowaniu są w stanie funkcjonować cały dzień. Aby wykonać „snapa” wystarczy dotknąć je w odpowiednim miejscu. Wyzwoli to rejestrację 10-sekundowego filmu, który zostanie następnie przesłany na nasz telefon, lub bezpośrednio do aplikacji.

Co więcej, filmy rejestrowane są w nowym, okrągłym formacie, dzięki czemu będą wyświetlać się na pełnym ekranie, niezależnie od tego na jakim urządzeniu ani w jakiej orientacji będziemy je oglądać.

Na razie nie wiadomo czy okulary pozwalają także na wykonywanie zdjęć, ani czy oferują popularne wśród podobnych tego typu urządzeń funkcje filmowania w pętli czy rejestracji filmów poklatkowych. Jednak w połączeniu z jedną z najbardziej popularnych aplikacji społecznościowych na świecie okulary zbliżają nas coraz bliżej do ostatecznego celu lifeloggingu - rejestracji całego naszego życia na okrągło.

 

Czy okulary zdobędą popularność? Tego dowiemy się gdy trafią na rynek. Ma to się wydarzyć wkrótce, choć nie znana jest jeszcze dokładna data premiery. Wiadomo jednak, że początkowo będą to mocno limitowane partie, dostępne w trzech kolorach, w cenie 130 dolarów.

Więcej informacji znajdziecie pod adresem snap.com.

Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

 
Komentarze
Polecane artykuły
Nikon Z6 - test aparatu
18 Gru 2018
Sprawdziliśmy czy Nikon Z6 jest w stanie dorównać świetnemu bezlusterkowcowi Sony A7 III.
1
BenQ SW240 - test monitora
4 Gru 2018
Nareszcie na rynku pojawił się budżetowy monitor ze sprzętową kalibracją, który ma oferować bardzo dobrą jakość obrazu i świetną ergonomię za naprawdę nieduże pieniądze. Sprawdzamy, czy BenQ SW240 ma szansę przekonać do siebie miłośników fotografii.
4
Canon EF 70-200 mm f/2.8L IS III USM - test obiektywu
30 Lis 2018
Wysoka wydajność, wytrzymałość i niezawodność - mają to być trzy przymioty trzeciej odsłony reporterskiego zooma Canona. Czy w takim razie mamy do czynienia z poważnymi usprawnieniami, czy raczej lekką kosmetyką obiektywu kierowanego do profesjonalistów? Sprawdźmy to!
3
Canon EF 70-200 mm f/2.8L IS III USM - zdjęcia przykładowe
26 Lis 2018
Ciekawi czy trzecia odsłona reporterskiego zooma Canona spełni oczekiwania profesjonalistów? Zobaczcie, jak w praktyce wypada najnowszy model EF 70-200 mm f/2.8L IS III USM.
5