Zobacz, jak powstają podwodne zdjęcia z igrzysk w Rio

0

Autor: Maciej Luśtyk

10 Sierpień 2016
Artykuł na: 4-5 minut

Relacjonowanie Igrzysk Olimpijskich to nie lada wyzwanie. Aby uzyskać wyjątkowe zdjęcia fotografowie coraz częściej korzystają z niekonwencjonalnych rozwiązań. Zobaczcie, w jaki sposób robi to Al Bello, fotograf Getty Images.

Jeszcze kilka lat wykonywanie podwodnych zdjęć podczas zawodów pływackich było prawie niemożliwe. Głównie dlatego, że fotografowie mają zakaz wchodzenia do wody podczas trwania imprezy. Nic dziwnego, że agencje fotograficzne wpadły na pomysł stworzenia podwodnych, umieszczonych na stałe na dnie aparatów, wyzwalanych bezprzewodowo przez fotografów. Jednak nawet dzięki takiemu udogodnieniu, atrakcyjne uchwycenie sportowców było bardzo trudne.

- W przeszłości, przy użyciu statycznych aparatów, musiałeś planować, który wyścig i tor chcesz sfotografować i z jakiej perspektywy. Było to bardzo ograniczające. Trzeba było zgadywać w którym momencie pływak znajdzie się w kadrze, aby w odpowiednim czasie wyzwolić migawkę. - opowiada serwisowi CNN Money, wieloletni fotograf Getty Images, Al Bello.

 

Wyścig o dobre zdjęcie podwodne nie był więc łatwy, zwłaszcza że równocześnie poluje na nie kilka innych agencji fotograficznych. Aby ułatwić zadanie fotografom, w tym roku Getty Images wykorzystało specjalnego robota, który otwiera przed nimi nowe możliwości.

- Zmotoryzowany aparat pozwala na zdalne zoomowanie i dowolną zmianę kadru. Dzięki temu podczas jednej sesji jestem w stanie zrealizować znacznie więcej pomysłów. Wcześniej było dobrze, gdy udało się zrealizować jeden. Teraz jestem w stanie wykonać dużo więcej dobrych zdjęć w znacznie krótszym czasie. - dopowiada fotograf.

Spoczywające na dnie basenu roboty wyposażone w aparaty Canon EOS-1D X Mark II obsługiwane są za pomocą kontrolera do gier i podglądu na żywo. Czy w przyszłości roboty zastąpią fotografów sportowych? Nad tym zastanawialiśmy się już przy okazji prezentacji technologii Intel freeD. Sam fotograf wydaje się być jednak o to spokojny.

- Roboty to tylko kolejne narzędzie, które pozwala mi robić lepsze zdjęcia. Nie myślą i nie są w stanie realizować własnych pomysłów na zdjęcia. Ale dzięki nim fotografujemy tak sprawnie, jak nigdy wcześniej. - komentuje Bello.

Więcej informacji znajdziecie pod adresem money.cnn.com. Zdjęcia wykonane przez fotografa i jego ekipę w Rio możecie zobaczyć na stronie gettyimages.com.

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Adobe Content Authenticity to inicjatywa, która uzdrowić ma obieg fotografii w internecie
Adobe Content Authenticity to inicjatywa, która uzdrowić ma obieg fotografii w internecie
Idea Content Authenticity Initiative jest prosta, jej wdrożenie może okazać się jednak dużo trudniejsze niż chciałoby Adobe.
1
0
Pandemia dobija branżę ślubną. Jej przedstawiciele rozmawiali z rządem
Pandemia dobija branżę ślubną. Jej przedstawiciele rozmawiali z rządem
  Od ponad pół roku branża ślubna przeżywa kryzys, z którego będzie dźwigać się jeszcze długo po opanowaniu sytuacji epidemiologicznej....
13
3
„Afgańska dziewczyna” Steve’a McCurry’ego najdrożej zlicytowanym zdjęciem w Polsce
„Afgańska dziewczyna” Steve’a McCurry’ego najdrożej zlicytowanym zdjęciem w Polsce
Ostatnia aukcja w Desa Unicum przyniosła nowy rekord na polskim rynku fotografii kolekcjonerskiej. Zdjęcie „Afghan Girl” zlicytowane zostało za rekordową sumę niemal...
22
1
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (5)