Screenshoty jak fotografie? Getty Images będzie “fotografować” e-sport

Autor: Krzysztof Mularczyk

6 Lipiec 2020
Artykuł na: 2-3 minuty

Fotografowie agencji Getty Images będą obsługiwać zawody w grę Gran Turismo, czyli wykonywać “screeny” podczas pojedynków. Czy to jednak nadal fotografia?

Założona 25 lat temu, Getty Images była pierwszą agencją fotograficzną, która rozpoczęła współpracę z największymi sportowymi organizacjami na świecie, takimi jak Międzynarodowy Komitet Olimpijski czy Narodowy Związek Koszykówki. Obecnie obsługuje ponad 50 000 wydarzeń sportowych rocznie, a teraz postanowiła wejść także do świata wirtualnego.

Współpraca z Polyphony Digital

Getty Images podpisało umowę z Polyphony Digital, twórcą popularnej gry Gran Turismo, na mocy której światowej klasy fotografowie Getty Images, specjalizujący się w sportach motorowych, będą mogli fotografować w Internecie i na żywo podczas imprez World Tour. Getty Images będzie też jedyną agencją fotograficzną na mistrzostwach FIA-Certified Gran Turismo Championships.

"Partnerstwo z Polyphony Digital oznacza kolejny etap rozwoju fotografii sportowej i realny wzrost popularności e-sportu" - mówi Ken Mainardis, szef kontentu Getty Images. "Od dawna jesteśmy w czołówce firm oferujących innowacyjne rozwiązania w zakresie fotografii sportowej, a dzięki współpracy z ekspertami w dziedzinie fotografii e-sportu, Getty Images wyprzedza konkurencję, dostarczając najwyższej jakości treści naszym klientom na całym świecie".

Czy ten zysk się opłaci?

Mówiąc wprost, Getty chce zarobić na popularności gier komputerowych. Sprzedaż screenów już została uruchomiona, a pierwsze "zdjęcia” można kupić na gettyimages.com.

Decyzja ta wzbudziła sporo emocji wśród miłośników i zawodowych fotografów: czy tak renomowanej agencji fotograficznej wypada sprzedawać tego typu materiały i czy w ogóle screenshoty ze świata wirtualnego można nazywać fotografią? Jesteśmy ciekawi Waszej opinii na ten temat. Czy te dwa światy mają w ogóle coś wspólnego? Czekamy na Wasze komentarze.

Skopiuj link

Autor: Krzysztof Mularczyk

Redaktor serwisu Fotopolis.pl i magazynu Digital Camera Polska. Od 20 lat robi zdjęcia, testuje sprzęt fotograficzny i pisze o fotografii.

Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Znana marka odzieżowa wystartowała z pierwszą kampanią modową stworzoną w całości przy użyciu generatorów grafiki AI. I takich sytuacji będzie coraz więcej.
16
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Polaroid i Magnum Photos wystartowali ze wspólna kampanią, która chce podkreślić wagę opowiadania historii za pomocą fotografii. Towarzyszy jej otwarty konkurs ukierunkowany na...
9
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
W ostatnich latach producenci sprzętu fotograficznego coraz częściej informują o niedoborach poszczególnych produktów, rzekomo spowodowanych zbyt dużym zainteresowaniem. To tylko...
25
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)