GoPro zawiązuje współpracę z ponad setką firm i ogłasza program deweloperski

Autor: Maciej Luśtyk

15 Kwiecień 2016
Artykuł na: 4-5 minut

W ostatnim czasie nad GoPro zawisły czarne chmury. Jednak dzięki nowej inicjatywie firma ma szansę na kolejny sukces.

Ostatnie miesiące z pewnością nie były łatwe dla producenta. Na początku stycznia usłyszeliśmy o problemach finansowych firmy, spowodowanych w dużej mierze złą strategią marketingową modelu HERO4 Session i ogólną stagnacją na rynku kamerek sportowych. W efekcie, wartość akcji producenta spadła do rekordowo niskiego poziomu $14, a firma zapowiedziała redukcję etatów i uszczuplenie oferty produktów. Do tego wszystkiego doszedł zbiorowy pozew inwestorów, którzy zarzucali firmie, że celowo zatajała przed nimi prawdziwe wyniki finansowe.

Niektórzy wróżyli firmie rychły koniec. Być może jednak producentowi uda się odrobić straty szybciej niż nam się wydaje. Właśnie wyciągnął przysłowiowego asa z rękawa w postaci inicjatywy GoPro Developer Program. Inicjatywa zakłada wsparcie zewnętrznych producentów w implementacji i integracji produktów GoPro z opracowywanymi przez siebie rozwiązaniami.

 

Na przestrzeni ostatniego roku, firmie udało się zawiązać po cichu współpracę z ponad 100 producentami, wśród których znajdziemy takie marki BMW, Fisher Price czy Periscope. Jednym z pierwszych, ciekawych owoców współpracy są między innymi przystawki SyncBac, pozwalające na generowanie i synchronizację time-code’ów podczas pracy z kamerami GoPro.

- W ostatnich latach obserwowaliśmy duże zainteresowanie adaptacją naszych produktów na potrzeby innych producentów. Program deweloperski ma za zadanie wspierać innowacyjność i przyspieszyć opracowywanie nowych, ciekawych rozwiązań. Jesteśmy wdzięczni i podekscytowani faktem, że możemy korzystać z doświadczenia uczestników programu i udostępniać im niezbędne narzędzia potrzebne do dalszego rozwoju. - mówi prezes GoPro, Nick Woodman.

Wygląda na to, że już niedługo zastosowanie urządzeń i rozwiązań opracowanych przez GoPro może sięgnąć daleko poza rynek kamerek sportowych. Czy ta sprytna próba ekspansji zakończy się sukcesem? Ze wsparciem takich firm jak BMW, ma duże szanse.

Z pewnością duży wpływ będą miały na to także najbliższe premiery. Już niebawem na rynku pojawić ma się długo zapowiadany dron Karma oraz rig do filmów sferycznych. Wszyscy czekamy też na premierę kamerki HERO5. Jeśli ta okaże się równie ciekawa, co wcześniejsze flagowe modele, z zainteresowaniem zewnętrznych producentów na pewno nie będzie problemu.

Więcej informacji znajdziecie pod adresem developer.gopro.com

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Rusza głosowanie na zdjęcie XX-lecia konkursu Grand Press Photo
Rusza głosowanie na zdjęcie XX-lecia konkursu Grand Press Photo
Trwa XX edycja Ogólnopolskiego Konkursu Fotografii Reporterskiej – Grand Press Photo. Z okazji jubileuszu internauci mogą wskazać Zdjęcie XX-lecia. Głosować można do 10 maja br.
6
Focus Nordic przejmuje wyłączną dystrybucję Ilford Photo
Focus Nordic przejmuje wyłączną dystrybucję Ilford Photo
Materiały światłoczułe kultowej marki Ilford mają nowego dystrybutora. Od teraz wyłącznym przedstawicielem firmy na polskim rynku zostaje Focus Nordic.
6
Nowy salon CEWE Fotojoker w Bydgoszczy - promocje z okazji otwarcia
Nowy salon CEWE Fotojoker w Bydgoszczy - promocje z okazji otwarcia
CEWE Fotojoker, renomowana marka branży fotograficznej, otworzyła nowy salon w Galerii Zielone Arkady, w sercu Bydgoszczy. Z tej okazji, na klientów czeka wiele atrakcji i specjalnie...
8
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (2)