GoPro Licensing - zarabiaj na filmach nagranych kamerami GoPro

Autor: Maciej Luśtyk

22 Lipiec 2015
Artykuł na: 2-3 minuty
Znany producent kamerek sportowych uruchomił platformę GoPro Licensing, która umożliwiać ma licencjonowanie i sprzedawanie swoich filmików odbiorcom komercyjnym. Z racji tego, że serwis skupia się na dostarczaniu profesjonalnych rozwiązań, aby zostać przyjętym do programu, użytkownicy muszą przejść selekcję.

Kamerki sportowe zmieniły sposób w jaki nagrywamy i w jaki patrzymy na sporty ekstremalne. W dużej mierze przyczyniła się do tego firma GoPro, która w krótkim czasie stała się potentatem na rynku tego typu urządzeń. Materiał nagrywany za ich pomocą z powodzeniem jest wykorzystywany również w profesjonalnych produkcjach, nic więc dziwnego, że w poszukiwaniu kolejnych źródeł dochodu firma zdecydowała się na uruchomienie programu partnerskiego, umożliwiającego użytkownikom licencjonowanie nagranych przez siebie filmów różnego domom mediowym, agencjom marketingowym i innym odbiorcom komercyjnym.

Zobacz wszystkie zdjęcia (2)

GoPro Licensing działa na podobnej zasadzie jak banki zdjęć. Przesłany materiał podlega szczegółowemu opisowi i po skatalogowaniu ląduje w bazie filmów, podzielonych na poszczególne kategorie. Póki co w archiwum są 572 filmy wyprodukowane przez GoPro i wybranych użytkowników. Opcje licencji zaczynają się od 1000 dolarów za okres 6 miesięcy. Na razie nie wiadomo jaki procent z tej sumy zarezerwuje dla siebie pośrednik.

Platforma nie umożliwia jednak swobodnego przeglądania i umieszczania na niej nagranych przez siebie materiałów. Aby stać się członkiem programu, należy złożyć aplikację i pomyślnie przejść proces selekcji. Jeśli uważanie, że nagrane przez Was filmy są wystarczająco dobre żeby zarobić parę dolarów, możecie aplikować na stronie licensing.gopro.com

W najbliższym czasie GoPro ma także zaprezentować aplikację pozwalającą na wygodną i szybką edycję materiału nagranego kamerkami na ekranach smartfonów i tabletów. Według producenta program jest w ostatniej fazie produkcji i powinien trafić na rynek jeszcze latem 2015 roku

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Canva przejmuje Affinity. Adobe będzie miało problem
Canva przejmuje Affinity. Adobe będzie miało problem
Znana wszystkim dobrze platforma do szybkiego projektowania graficznego przejmuje Affinity - producenta przystępnych cenowo alternatyw dla produktów z oferty Adobe. Czy to zapowiedź...
8
247 Mp - nowa średnioformatowa matryca Sony podnosi poprzeczkę w zakresie rozdzielczości
247 Mp - nowa średnioformatowa matryca Sony podnosi poprzeczkę w zakresie rozdzielczości
Myśleliście, że 150 megapikseli to przesada? Sony prezentuje nową matrycę średnioformatowa o niebotycznej rozdzielczości 247 Mp, która w niedalekiej przyszłości ma szansę trafić do...
9
Szukamy talentów - dołącz do zespołu Fotopolis!
Szukamy talentów - dołącz do zespołu Fotopolis!
Jeśli interesuje Cię film i fotografia, lubisz pisać, rozmawiać lub tworzyć treści wideo o nowinkach sprzętowych – napisz do nas! Szukamy nowych autorów i stałych współpracowników.
18
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (5)