Un-Posed - reaktywacja kolektywu w nowym składzie

Un-Posed - reaktywacja kolektywu w nowym składzie
Un-Posed, jeden z bardziej rozpoznawalnych polskich kolektywów skupionych wokół fotografii ulicznej, powraca w nowej odsłonie.
Kolektyw Un-Posed powstał w 2011 roku z inicjatywy Damiana Chrobaka, który od ponad 10 lat nieprzerwanie fotografuje ulice Londynu. W skład reaktywowanej grupy wchodzą Maciej Dakowicz, Jamie Fyson Howard, Ania Kłosek, Monika Krzyszkowska, Tomasz Kulbowski, Marcin Płonka, Marta Rybicka, Adrian Wykrota, Joanna Kinowska oraz Damian Chrobak. Wszyscy wymienieni artyści specjalizują się w fotografii ulicznej, która jest klasyfikowana jako jeden z rodzajów dokumentu. ”Nadrzędnym celem grupy jest kształtowanie kreatywności i świadomości wizualnej dotyczącej przestrzeni publicznej oraz promowanie osiągnięć polskich fotografów ulicznych” - czytamy na stronie kolektywu Un-Posed.

”Zdajemy sobie sprawę, że nie jest prosto działać na odległość. Mieszkamy w różnych miastach, krajach, a nawet kontynentach” - mówi założyciel grupy, Damian Chrobak. ”Dla większości z nas fotografia uliczna jest pasją, ale nie źródłem utrzymania, co ogranicza możliwość spędzania czasu z aparatem. Mimo tych przeciwności, a może właśnie im na przekór, bardzo chcemy działać aktywnie w grupie, inspirować i motywować się nawzajem” - dodaje Chrobak.
Zobacz wszystkie zdjęcia (9)
Jak podkreśla inicjator kolektywu, zadaniem grupy będzie również promowanie osiągnięć polskich fotografów ulicy i polskich pionierów tego gatunku fotografii za granicą. ”Istnieją silne fotograficznie grupy streetowe w Anglii, Grecji. Mamy nadzieję na mocny polski kolektyw” - podsumował Damian Chrobak.

Fotografia uliczna opiera się na rejestrowaniu niezwykłych zdarzeń, symboli czy anegdot, ukrytych w codziennych sytuacjach, dziejących się w miejscach publicznych, ale niezauważanych przez większość ludzi. Pomimo tego, że członkowie kolektywu poruszają się w tym samym obszarze zainteresowań, każdy z nich ma odrębny, indywidualny styl, co pokazuje złożoność i potencjał tkwiący w fotografii ulicznej. Jedno jest wspólne i konieczne: wyprzedzanie zdarzeń, bycie bardzo blisko sytuacji i ludzi, fotografowanie codziennie - cierpliwe, instynktowne wypatrywanie decydujących momentów, wartych utrwalenia w kadrze ułamków sekund.

Zdjęcia kolektywu Un-Posed prezentowane były na wystawach w Leica Gallery w Warszawie, podczas Miesiąca Fotografii w Berlinie, a także w ramach projektów Eastreet i Street Photography Now. Więcej prac fotografów wchodzących w skład kolektywu Un-Posed możecie znaleźć na stronie un-posed.com. Z kolei najświeższe informacje będą publikowane na ich facebookowym profilu.

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

 
Komentarze
Polecane artykuły
Nikon Z6 - test aparatu
18 Gru 2018
Sprawdziliśmy czy Nikon Z6 jest w stanie dorównać świetnemu bezlusterkowcowi Sony A7 III.
0
BenQ SW240 - test monitora
4 Gru 2018
Nareszcie na rynku pojawił się budżetowy monitor ze sprzętową kalibracją, który ma oferować bardzo dobrą jakość obrazu i świetną ergonomię za naprawdę nieduże pieniądze. Sprawdzamy, czy BenQ SW240 ma szansę przekonać do siebie miłośników fotografii.
4
Canon EF 70-200 mm f/2.8L IS III USM - test obiektywu
30 Lis 2018
Wysoka wydajność, wytrzymałość i niezawodność - mają to być trzy przymioty trzeciej odsłony reporterskiego zooma Canona. Czy w takim razie mamy do czynienia z poważnymi usprawnieniami, czy raczej lekką kosmetyką obiektywu kierowanego do profesjonalistów? Sprawdźmy to!
3
Canon EF 70-200 mm f/2.8L IS III USM - zdjęcia przykładowe
26 Lis 2018
Ciekawi czy trzecia odsłona reporterskiego zooma Canona spełni oczekiwania profesjonalistów? Zobaczcie, jak w praktyce wypada najnowszy model EF 70-200 mm f/2.8L IS III USM.
5