Bitbanger Labs Colorspike - nowe podejście do kreatywnego oświetlenia

Bitbanger Labs Colorspike - nowe podejście do kreatywnego oświetlenia

Panele LED są coraz powszechniej stosowane zarówno w pracy filmowej jak i fotograficznej. Mało które urządzenie może jednak pochwalić się taką wszechstronnością jak Colorspike.

Opierające się o technologię LED rozwiązania pokroju oświetlaczy Westcott ICE, Yongnuo YN360 czy Spekular są chętnie wykorzystywanym dodatkiem przy tworzeniu sesji zdjęciowych. Ze względu na swój kształt i możliwości pozwalają bowiem wygodnie i kreatywnie doświetlić zdjęcia portretowe. Podobne rozwiązania jeszcze chętniej wykorzystywane są w produkcjach wideo. Obydwa te rynki chce zrewolucjonizować firma Bitbanger Labs.

Ich wcześniejszy produkt, Pixelstick, tchnął nowe życie w świat długich czasów naswietlania, oddając w ręce fanów malowania światłem niezwykle funkcjonalne narzędzie, pozwalające na tworzenie nieosiągalnych dotychczas, lub bardzo trudnych do osiągnięcie rezultatów. Nowy oświetlacz Colorspike podobną rewolucję przynieść ma branży oświetleniowej.

Pełna kontrola nad światłem

Z pozoru Colorspike to nic innego, jak kolejna podłużna lampa LED. Jej wyjątkowość polegać ma jednak na swobodnym sterowaniu kolorystyką światła i możliwości programowania dowolnych sekwencji oświetleniowych, co pozwolić ma na błyskawiczną zmianę oświetlenia i łatwe uzyskanie efektów wykorzystywanych w produkcjach filmowych.

Urządzenie wykonane jest z aluminium, charakteryzuje się rozmiarami 480 x 48 x 48 mm i wyposażone jest w diody emitujące światło natężeniu 1675 lux w odległości 1 m. Producent niestety nie udostępnia danych na temat szczegółowej specyfikacji diod, ale zapewnia, że światło będzie pozbawione migotanie i będzie pozwalało na tworzenie płynnych przejść kolorystycznych. Lampa będzie mogła być zasilania sieciowo lub za pomocą dołączanego do zestawu akumulatora, który pozwoli na około 45 minut ciągłej pracy.

Regulacja oświetlenia całej sceny z poziomu smartfona

Największą zaletą oświetlacza ma być wspomniana wcześniej możliwość wygodnego programowania różnorakich sekwencji oraz efektów i programowania ich w pamięci urządzenia, co otworzyć ma przed użytkownikami spektrum możliwości. Cały proces ułatwiać będzie bowiem dedykowana aplikacja mobilna na systemy Android i iOS, która pozwoli na jednoczesne kontrolowanie wielu lamp, a tym samym na wygodną kontrolę oświetlenia całej sceny z poziomu smartfona.

Cry my już tego gdzieś nie widzieliśmy?

Film prezentujący możliwości urządzenia wygląda imponująco, ale czy rzeczywiście mamy do czynienia z tak rewolucyjnym produktem, jak zapewniają producenci? W kwietniu, niemal identyczne identyczne urządzenie zaprezentowała uznana w środowisku filmowym firma Digital Sputnik (model Voyager), które dodatkowo jest dłuższe, tańsze i pozwala także na pracę pod wodą.

Z taką konkurencją wygrać na pewno nie będzie łatwo. Mimo to nie wydaje się to przeszkadzać osobom wspierającym projekt oświetlacza w serwisie Kickstarter, gdzie twórcy zebrali już ponad połowę sumy potrzebnej na uruchomienie produkcji urządzenia (120 tys. dolarów). Jeżeli możliwości Colorspike’a chcielibyście przetestować jako jedni z pierwszych, wystarczy wesprzeć projekt kwotą 299 dolarów. Przewidywany czas dostawy urządzenia to marzec 2018 roku.

Więcej informacji znajdziecie na stronie kampanii urządzenia w serwisie Kickstarter.

 

Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

 
Komentarze
Polecane artykuły
Sony 24 mm f/1.4 GM - zdjęcia przykładowe
20 Wrz 2018
Ciekawi jak w praktyce spisuje się Sony 24 mm f/1.4 GM? Podczas światowej premiery spędziliśmy kilka chwil z najnowszym szerokokątnym reprezentantem serii G Master. Zobaczcie zdjęcia przykładowe, które wykonaliśmy we włoskiej Katanii.
1
Panasonic Lumix G X Vario 35-100 mm f/2.8 II POWER O.I.S. - zdjęcia przykładowe
19 Wrz 2018
Na warsztat wzięliśmy model Panasonic Lumix G X Vario 35-100 mm f/2.8 II POWER O.I.S. Czy zoom o ekwiwalencie 70-200 mm i stałym świetle f/2.8 to konstrukcja godna wymagającego fotografa? Przekonajcie się sami oglądając zdjęcia przykładowe!
0
Kentmere VC Select - test światłoczułego papieru fotograficznego
13 Wrz 2018
Kentmere VC Select to mniej znany na naszym rynku papier fotograficzny. Jednak czy ma szansę przekonać do siebie wymagających fotografów i dostarczy odbitki o wysokiej jakości? Sprawdźmy to!
1
Canon EOS M50 - test aparatu
11 Wrz 2018
Kompaktowy EOS M50 to tylko z pozoru korpus kierowany do początkujących. Bogata funkcjonalność, obecność złącza mikrofonowego i przystępna cena czynią go obecnie jedną z najciekawszych pozycji na rynku dla świadomych amatorów i vlogerów. Sprawdzamy, jak radzi sobie w praktyce.
0