Z archiwum fotopolis.pl - makro i filmowanie dla fotografów

W tym tygodniu z zasobów archiwum fotopolis.pl odkurzamy artykuły o makrofotografii. Polecamy zarówno obszerny poradnik, jak i felieton Wiktora Nowotki, który spojrzał na temat makro z przymrużeniem oka. Ponadto - ze względu na ostatnie doniesienia o możliwościach filmowania lustrzankami z Live View - przypominamy cykl poradnikowy "Filmowanie dla fotografów".
W ubiegłym tygodniu pisaliśmy o nowych programach, które umożliwiają filmowanie za pomocą EOS-ów z funkcją Live View oraz za pomocą Nikona D700. A skoro grono użytkowników lustrzanek rejestrujących sekwencje wideo powiększyło się, postanowiliśmy przypomnieć cykl porad "Filmowanie dla fotografów", w którym Zofia Radziwiłowicz z Warszawskiej Szkoły Filmowej opisywała zasady kadrowania, prowadzenia kamery i montażu filmu.

To samo ujęcie może być zarówno subiektywne jak i obiektywne. Ujęcie drugie staje się subiektem gdy zostaje zmontowane z ujęciem pierwszym - z cyklu: Porady filmowe, część druga: z punktu widzenia kamery, czyli skąd wiadomo, który to punkt?

Kiedy pogoda za oknem nie zachęca do fotograficznych plenerów, wiele osób decyduje się zostać z aparatem w domu. Co można fotografować w czterech ścianach? Podpowiadamy: małe przedmioty często mają magiczne właściwości. Dlatego proponujemy przyjrzeć się światu z innej perspektywy. Pomoże w tym artykuł Dobre zdjęcia makro - poradnik, opisujący zarówno zagadnienia sprzętowe, jak i dotyczące fotografowania.

Okulary, fot. Paweł Ryczkowski, z artykułu: Dobre zdjęcia makro - poradnik

Gorąco zachęcamy także do lektury felietonu Wiktora Nowotki o fotografii makro, w którym autor traktuje temat nieco inaczej: Wiktor Nowotka: o fotografowaniu krasnoludka.

Życzymy fotograficznego weekendu!

1
0
0
0