Magda Wunsche o Nikonie D3

Dziś z cyklu "Opinie zawodowców" prezentujemy wypowiedź i zdjęcia zrobione przez Magdę Wunsche, która opowiada jak D3 sprawdza się w fotografii mody. Prezentujemy zdjęcia Magdy zrobione przy wysokich czułościach przy okazji jednej z sesji.
Magda Wunsche specjalizuje się w fotografii mody i fotografii reklamowej. Stale współpracuje z takimi magazynami jak Elle czy Cosmopolitan oraz z agencjami reklamowymi (Leo Burnett, McCann-Erickson i in.). Prezentujemy jej opinie o Nikonie D3 i kilka zdjęć do pobrania.

Fotografowałam większością profesjonalnych modeli lustrzanek wiodących marek - ostatnio często Canonem. Muszę jednak przyznać, że moim pierwszym aparatem był Nikon i mam do niego pewien sentyment. Oczywiście używam też średniego formatu (np. systemów cyfrowych Hasselblad i Mamiya). Jednak są to inne rozdzielczości, niż w przypadku lustrzanek cyfrowych, które najczęściej wykorzystuję do prac reklamowych.

Czułości ISO
Nikon D3 oferuje to, na co długo czekałam: wysokie czułości, które idą w parze ze świetną jakością obrazu. Moje marzenie się spełniło. Mogę fotografować bez statywu przy minimalnym, "księżycowym" świetle.


Szybkość pracy
Przyjęło się, że tylko reporterzy chwalą sobie prędkość fotografowania. Dla mnie również jest to ważny parametr. Bawię się tą szybkością jak dziecko. Natychmiastowe uchwycenie mimiki, gestów i sytuacji bardzo sprawdza się przy sesjach mody, czy to jest studio czy plener. Brakowało mi tej prędkości w średnim formacie w cyfrze. Pracując tym sprzętem tęskniłam trochę za możliwością szybkiego fotografowania analogowym aparatem. W D3 znalazłam to, za czym tęskniłam: szybka reakcja w cyfrze (9 klatek na sekundę).

Pełna klatka
Mówiąc o wysokich czułościach i prędkości fotografowania nie wiem, czy nie powinnam zacząć od tego, że D3 jest wyposażony w pełną klatkę! Nareszcie!!!
Mogę wrócić do moich starych obiektywów, którymi zaczęłam fotografować lata temu i nadal są świetne. Przy niepełnoklatkowej matrycy nie mogłam ich wykorzystywać. Przy okazji muszę powiedzieć, że jestem zachwycona nową generacją Nikkorów.


Inne cechy
Bardzo podoba mi się również podgląd na żywo. Trochę przypomina to charakter fotografowania średnim formatem, gdzie można patrzeć się bezpośrednio na matówkę. Tradycją Nikona jest też solidna budowa korpusu i w przypadku D3 tradycji stało się zadość, co daje zdecydowanie poczucie komfortu. Dodatkowe, praktyczne cechy D3 to bateria, która wytrzymuje lekko cały dzień fotografowania. Ważne jest dla mnie miejsce na dwie karty pamięci: mogę wykorzystywać drugą kartę jako automatyczny back-up oryginału, co jest ważnym zabezpieczeniem przy odpowiedzialnych pracach. Mam też drugą możliwość wykorzystania 8 GB jednym ciągiem.


Wady
Przede wszystkim dziwi mnie to, dlaczego nie ma systemu czyszczenia matrycy. Chętnie widziałabym także większą rozdzielczość. D3 mógłby być nieco lżejszy - wówczas to byłby ideał. Mimo wad podchodzę bardzo entuzjastycznie do pojawienia się D3 - wyposażony jest w te cechy, na które właśnie czekałam.


Komentarze
Polecane artykuły
“Prace artystów takich jak on są bardzo potrzebne”. Poznaliśmy zwycięzcę Sony World Photography Awards 2019
17 Kwi 2019
Podczas dzisiejszej gali finałowej konkursu SWPA 2018 poznaliśmy laureatów sekcji profesjonalnej oraz zwycięzcę tytułu Fotografa Roku. Tym razem otrzymał go włoski fotoreporter Federico Borella. Zobaczcie nagrodzone prace.
3
Szymon Brodziak uznany najlepszym twórcą fotografii czarno-białej na świecie w konkursie One Eyeland
17 Kwi 2019
Fotograf z Polski zdobył główna nagrodę w konkursie fotografii czarno-białej, organizowanym przez platformę One Eyeland, zrzeszającą zawodowych fotografów z całego świata.
1
Fotograficzne Nagrody Pulitzera 2019
17 Kwi 2019
Za nami kolejne rozdanie Nagród Pulitzera. W kategoriach Feature Photography i Breaking News Photography to prestiżowe wyróżnienie otrzymali Lorenzo Tugnoli z The Washington Post oraz redakcja Reuters.
2
„Bez taryfy ulgowej” - o pracy ze średnim formatem w fotografii podróżniczej rozmawiamy z Jackiem Boneckim
13 Kwi 2019
Jak postrzega zmiany w branży z perspektywy 50-latka? Dlaczego do pracy w terenie zabiera średni format i czemu mimo to fotografuje w JPEG-ach? O aparatach, sztuce patrzenia i radzeniu sobie z ograniczeniami, w dniu jego 50. urodzin rozmawiamy z Jackiem Boneckim.
5