Szymon Kobusiński o Nikonie D3

W ramach cyklu komentarzy zawodowych fotografów na temat Nikona D3 prezentujemy dziś opinię Szymona Kobusińskiego - gościa na gdyńskim roadshow Nikona. Szymon Kobusiński specjalizuje się w fotografii portretowej. Nie mogło więc zabraknąć tego typu ujęć wśród zdjęć do pobrania. Zapraszamy.
Szymon Kobusiński urodził się w 1973 roku w Warszawie. Jest absolwentem Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej i Telewizyjnej im. Leona Shillera w Łodzi. Jego największą pasją jest od wielu lat fotografia portretowa. Próbkę jego twórczości prezentowaliśmy w galerii fotopolis.pl.

Wszystkie prezentowane w artykule zdjęcia można pobrać w pełnej rozdzielczości - uwaga, tym razem są to pliki TIF o rozmiarze ponad 15MB!


Opinia Szymona Kobusińskiego o Nikonie D3:

Portret to dla mnie pasja i zawód. W swojej pracy wykorzystuję głównie Hasselblada H2 z przystawką PhaseOne P45. Bardzo lubię ten sprzęt. Dwudniowa przygoda z D3 pozwoliła mi pracować w inny sposób. Zazwyczaj fotografuję w studiach lub wnętrzach w których "świecę" fleszami czy światłem ciągłym. Postanowiłem, że D3 będzie dla mnie pretekstem do zrobienia kilku zdjęć w nocnej Warszawie. Do współpracy zaprosiłem mojego znajomego - aktora Marka Serafina. Nie jestem osobą, która dokładnie zapamięta wszystkie ustawione parametry, ale jedno wiem na pewno! Robiłem zdjęcia na czułości ISO 3200... Naprawdę jestem mile zaskoczony jakością. Myślę, że większość fotografów wymieni na pierwszym miejscu jako największy minus cyfrowej fotografii słabą jakość wyższych czułości. D3 to zmienia! Oczywiście to nie znaczy, że taka jakość jest w 100% wystarczająca, ale to wyraźny krok w dobrą stronę.


Wśród atutów D3 warto wspomnieć o systemie AF, który dość szybko udało mi się opanować dzięki czemu pracowałem błyskawicznie. Mój H2 tego nie ma... Kolejnym wyraźnym atutem tego Nikona jest duży i dobry ekran. Pomaga w pracy i pozwala na obiektywną ocenę ekspozycji.


Myślę, że bezprzewodowa komunikacja z aparatem ułatwia pracę głównie fotoreporterom. Jednak parokrotnie w zawodowej pracy potrzebowałem umieścić aparat w nietypowym miejscu, np. na suficie, lub zdjęcia były niebezpieczne i lepiej byłoby sterować aparatem z dystansu. W takich wypadkach w przyszłości będę wracał do D3.

Od Nikona dostałem też do testów kilka nowych obiektywów. Jeden spodobał mi się szczególnie: 200 mm f 2.0 - szybkość działania i jakość obrazu budzą respekt.


Aparat to urządzenie, które oczywiście musi mieć jak najlepsze parametry. Jednak ważne też jest też to, czy jest to sprzęt godny naszego zaufania i czy "dobrze leży" w naszym ręku. Ergonomia i poręczność D3 wzbudza dużo satysfakcji. Ten sprzęt jest dobrze zaprojektowany. Myślę, że wielu zawodowych fotografów będzie szczęśliwych pracując najnowszym Nikonem.
Komentarze
Polecane artykuły
“Prace artystów takich jak on są bardzo potrzebne”. Poznaliśmy zwycięzcę Sony World Photography Awards 2019
17 Kwi 2019
Podczas dzisiejszej gali finałowej konkursu SWPA 2018 poznaliśmy laureatów sekcji profesjonalnej oraz zwycięzcę tytułu Fotografa Roku. Tym razem otrzymał go włoski fotoreporter Federico Borella. Zobaczcie nagrodzone prace.
3
Szymon Brodziak uznany najlepszym twórcą fotografii czarno-białej na świecie w konkursie One Eyeland
17 Kwi 2019
Fotograf z Polski zdobył główna nagrodę w konkursie fotografii czarno-białej, organizowanym przez platformę One Eyeland, zrzeszającą zawodowych fotografów z całego świata.
1
Fotograficzne Nagrody Pulitzera 2019
17 Kwi 2019
Za nami kolejne rozdanie Nagród Pulitzera. W kategoriach Feature Photography i Breaking News Photography to prestiżowe wyróżnienie otrzymali Lorenzo Tugnoli z The Washington Post oraz redakcja Reuters.
1
„Bez taryfy ulgowej” - o pracy ze średnim formatem w fotografii podróżniczej rozmawiamy z Jackiem Boneckim
13 Kwi 2019
Jak postrzega zmiany w branży z perspektywy 50-latka? Dlaczego do pracy w terenie zabiera średni format i czemu mimo to fotografuje w JPEG-ach? O aparatach, sztuce patrzenia i radzeniu sobie z ograniczeniami, w dniu jego 50. urodzin rozmawiamy z Jackiem Boneckim.
4