Szymon Kobusiński o Nikonie D3

W ramach cyklu komentarzy zawodowych fotografów na temat Nikona D3 prezentujemy dziś opinię Szymona Kobusińskiego - gościa na gdyńskim roadshow Nikona. Szymon Kobusiński specjalizuje się w fotografii portretowej. Nie mogło więc zabraknąć tego typu ujęć wśród zdjęć do pobrania. Zapraszamy.
Szymon Kobusiński urodził się w 1973 roku w Warszawie. Jest absolwentem Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej i Telewizyjnej im. Leona Shillera w Łodzi. Jego największą pasją jest od wielu lat fotografia portretowa. Próbkę jego twórczości prezentowaliśmy w galerii fotopolis.pl.

Wszystkie prezentowane w artykule zdjęcia można pobrać w pełnej rozdzielczości - uwaga, tym razem są to pliki TIF o rozmiarze ponad 15MB!


Opinia Szymona Kobusińskiego o Nikonie D3:

Portret to dla mnie pasja i zawód. W swojej pracy wykorzystuję głównie Hasselblada H2 z przystawką PhaseOne P45. Bardzo lubię ten sprzęt. Dwudniowa przygoda z D3 pozwoliła mi pracować w inny sposób. Zazwyczaj fotografuję w studiach lub wnętrzach w których "świecę" fleszami czy światłem ciągłym. Postanowiłem, że D3 będzie dla mnie pretekstem do zrobienia kilku zdjęć w nocnej Warszawie. Do współpracy zaprosiłem mojego znajomego - aktora Marka Serafina. Nie jestem osobą, która dokładnie zapamięta wszystkie ustawione parametry, ale jedno wiem na pewno! Robiłem zdjęcia na czułości ISO 3200... Naprawdę jestem mile zaskoczony jakością. Myślę, że większość fotografów wymieni na pierwszym miejscu jako największy minus cyfrowej fotografii słabą jakość wyższych czułości. D3 to zmienia! Oczywiście to nie znaczy, że taka jakość jest w 100% wystarczająca, ale to wyraźny krok w dobrą stronę.


Wśród atutów D3 warto wspomnieć o systemie AF, który dość szybko udało mi się opanować dzięki czemu pracowałem błyskawicznie. Mój H2 tego nie ma... Kolejnym wyraźnym atutem tego Nikona jest duży i dobry ekran. Pomaga w pracy i pozwala na obiektywną ocenę ekspozycji.


Myślę, że bezprzewodowa komunikacja z aparatem ułatwia pracę głównie fotoreporterom. Jednak parokrotnie w zawodowej pracy potrzebowałem umieścić aparat w nietypowym miejscu, np. na suficie, lub zdjęcia były niebezpieczne i lepiej byłoby sterować aparatem z dystansu. W takich wypadkach w przyszłości będę wracał do D3.

Od Nikona dostałem też do testów kilka nowych obiektywów. Jeden spodobał mi się szczególnie: 200 mm f 2.0 - szybkość działania i jakość obrazu budzą respekt.


Aparat to urządzenie, które oczywiście musi mieć jak najlepsze parametry. Jednak ważne też jest też to, czy jest to sprzęt godny naszego zaufania i czy "dobrze leży" w naszym ręku. Ergonomia i poręczność D3 wzbudza dużo satysfakcji. Ten sprzęt jest dobrze zaprojektowany. Myślę, że wielu zawodowych fotografów będzie szczęśliwych pracując najnowszym Nikonem.
 
Komentarze
Polecane artykuły
Stanley Kubrick był także świetnym fotografem. Zobaczcie mniej znane oblicze kultowego reżysera
20 Sie 2018
“Mechaniczna Pomarańcza”, “2001: Odyseja kosmiczna”, “Oczy szeroko zamknięte” czy “Full Metal Jacket” to filmowe klasyki, znane niemal wszystkim. Znacznie mniej osób wie, że Stanley Kubrick swoją karierę zaczynał jako fotograf.
0
George Eastman Museum udostępnia serię filmów poświęconych największym przełomom w fotografii. Pozycja obowiązkowa!
14 Sie 2018
Jeżeli kiedykolwiek zastanawialiście się jak długą drogę fotografia przeszła od czasów camery obscury aż do dzisiaj, zobaczcie dokumentalną serię stworzoną przez Goerge Eastman Museum. To fantastyczna podróż przez najważniejsze techniki i odkrycia, które zrewolucjonizowały to medium.
0
Tadeusz Rolke: „Sztuka nie polega na pokazywaniu piękna”
13 Sie 2018
Od czwartku, w warszawskiej galerii Le Guern można oglądać najnowszy projekt Tadeusza Rolke, jednego z mistrzów polskiej fotografii. W dniu wernisażu rozmawialiśmy z autorem o powstawaniu najnowszej serii.
0
Karen Miranda Rivadeneira odtwarza swoje dzieciństwo. "Pomysł ten zrodził się z rozmyślań o pamięci i jej niedoskonałości”
7 Sie 2018
“Uświadomiłam sobie, że brakuje mi wiedzy o mnie samej. Rozmyślając o pamięci i jej wadliwości, postanowiłam odkopać osobiste mity i rodzinne historie” - opowiada nam o swoim projekcie amerykańska fotograf.
0