Spójna kolorystyka zdjęć - zobacz jak robić to dobrze

Spójna kolorystyka zdjęć - zobacz jak robić to dobrze

Praca z kolorem może być efektywna, ale może też być wyjątkowo trudna - zwłaszcza, gdy chcemy uzyskać precyzyjną i spójną kolorystykę w różnych sytuacjach. W swoim najnowszym filmie z cyklu „Take and Make Great Photography“ Gavin Hoey podpowiada trzy kroki, które pomogą Ci zapanować nad barwą.

Gavin Hoey to znany fotograf, który stale współpracuje z portalem internetowym Adorama. Nagrywa dla niego popularny cykl szkoleń o nazwie Take & Make Great Photography. W serii filmów uczy, w jaki sposób maksymalnie wykorzystać możliwości swojego aparatu oraz zdradza szczegóły pracy w małym domowym studio - wszystko po to, by zdjęcia wyglądały profesjonalnie.

W swoim ostatnim, niespełna 9-minutowym filmie Gavin Hoey dzieli się prostym, trzystopniowym podejściem do uzyskania idealnego koloru za każdym razem. Bo przecież „precyzyjny i spójny kolor może znacznie przyspieszyć postprodukcję i zwiększyć pewność siebie podczas robienia zdjęć“ - zaznacza fotograf.

Hoey podkreśla trzy najistotniejsze elementy w skutecznym tworzeniu kolorowej fotografii. Pierwszy z nich powinniśmy zrobić zanim jeszcze zrealizujemy sesję. Musimy bowiem posiadać dobry i skalibrowany monitor, który zapewni 100% pokrycie palety sRGB - jest to minimalne wymaganie przy wyborze odpowiedniego wyświetlacza dla amatora fotografii. Jeśli natomiast swoją pracę traktujemy bardziej poważnie to musimy zainwestować w monitor pokrywający większość przestrzeni Adobe RGB. Poza tym nie możemy zapominać o cyklicznej kalibracji - przynajmniej raz w miesiącu. Jeśli już mamy odpowiednią jednostkę pracy, to w skutecznym uchwyceniu kolorów - już w aparacie - pomogą niestandardowe ustawienia balansu bieli, które sprawdzą się podczas fotografowania w kontrolowanym środowisku, w którym temperatura świateł będzie spójna. Aby uzyskać właściwy balans bieli, możesz skorzystać na przykład z color checkera. Ostatni krok to edycja i tutaj Gavin ma kilka kluczowych wskazówek dotyczących tworzenia i ponownego używania niestandardowego profilu kolorystycznego.

Po więcej inspiracji, ciekawych poradników i tutoriali odsyłamy na kanał Adoroama, gdzie znajdziecie między innymi cykl Take & Make Great Photography tworzony przez Gavina Hoey'a. Oczywiście wszystkie udostępnione filmy są w języku angielskim, ale dzięki funkcji automatycznego tłumaczenia napisów powinny być zrozumiałe dla wszystkich.

zdjecie główne: pexels.com

3
1
0
2