Spójna kolorystyka zdjęć - zobacz jak robić to dobrze

Spójna kolorystyka zdjęć - zobacz jak robić to dobrze

Praca z kolorem może być efektywna, ale może też być wyjątkowo trudna - zwłaszcza, gdy chcemy uzyskać precyzyjną i spójną kolorystykę w różnych sytuacjach. W swoim najnowszym filmie z cyklu „Take and Make Great Photography“ Gavin Hoey podpowiada trzy kroki, które pomogą Ci zapanować nad barwą.

Gavin Hoey to znany fotograf, który stale współpracuje z portalem internetowym Adorama. Nagrywa dla niego popularny cykl szkoleń o nazwie Take & Make Great Photography. W serii filmów uczy, w jaki sposób maksymalnie wykorzystać możliwości swojego aparatu oraz zdradza szczegóły pracy w małym domowym studio - wszystko po to, by zdjęcia wyglądały profesjonalnie.

W swoim ostatnim, niespełna 9-minutowym filmie Gavin Hoey dzieli się prostym, trzystopniowym podejściem do uzyskania idealnego koloru za każdym razem. Bo przecież „precyzyjny i spójny kolor może znacznie przyspieszyć postprodukcję i zwiększyć pewność siebie podczas robienia zdjęć“ - zaznacza fotograf.

Hoey podkreśla trzy najistotniejsze elementy w skutecznym tworzeniu kolorowej fotografii. Pierwszy z nich powinniśmy zrobić zanim jeszcze zrealizujemy sesję. Musimy bowiem posiadać dobry i skalibrowany monitor, który zapewni 100% pokrycie palety sRGB - jest to minimalne wymaganie przy wyborze odpowiedniego wyświetlacza dla amatora fotografii. Jeśli natomiast swoją pracę traktujemy bardziej poważnie to musimy zainwestować w monitor pokrywający większość przestrzeni Adobe RGB. Poza tym nie możemy zapominać o cyklicznej kalibracji - przynajmniej raz w miesiącu. Jeśli już mamy odpowiednią jednostkę pracy, to w skutecznym uchwyceniu kolorów - już w aparacie - pomogą niestandardowe ustawienia balansu bieli, które sprawdzą się podczas fotografowania w kontrolowanym środowisku, w którym temperatura świateł będzie spójna. Aby uzyskać właściwy balans bieli, możesz skorzystać na przykład z color checkera. Ostatni krok to edycja i tutaj Gavin ma kilka kluczowych wskazówek dotyczących tworzenia i ponownego używania niestandardowego profilu kolorystycznego.

Po więcej inspiracji, ciekawych poradników i tutoriali odsyłamy na kanał Adoroama, gdzie znajdziecie między innymi cykl Take & Make Great Photography tworzony przez Gavina Hoey'a. Oczywiście wszystkie udostępnione filmy są w języku angielskim, ale dzięki funkcji automatycznego tłumaczenia napisów powinny być zrozumiałe dla wszystkich.

zdjecie główne: pexels.com

Poznaliśmy zwycięzców Chromatic Awards. Wśród laureatów są Polacy
17 Gru 2018
Za nami druga edycja Chromatic Awards. Podobnie jak w roku ubiegłym konkurs okazał się szczęśliwy dla Polaków, którzy zajęli wysokie miejsca zarówno w sekcji profesjonalnej, jak i amatorskiej. Koniecznie zobaczcie nagrodzone prace.
0
Jeśli podróż, to tylko z aparatem. Zobaczcie najlepsze zdjęcia z konkursu Travel Photographer of the Year 2018
13 Gru 2018
Poznaliśmy zwycięzców jednego z największych konkursów poświęconych fotografii podróżniczej. Finałowa galeria TPOTY 2019 to zarówno ujmujące zdjęcia natury jak i ciekawe reportaże.
0
Natura, miejsca, ludzie, czyli najlepsze zdjęcia z konkursu National Geographic Photo Contest 2018
7 Gru 2018
Poznaliśmy wyniki tegorocznej edycji National Geographic Photo Contest. Finałowa galeria to zarówno piękne kadry, jak i przykład niszczącej działalności człowieka. Zobaczcie zwycięskie zdjęcia.
1
Oto wyniki Leica Street Photo 2018 - zobacz najlepsze polskie zdjęcia uliczne
28 Lis 2018
Dobiegła końca 8. edycja konkursu fotografii ulicznej organizowanego przez Leikę. Głównego zwycięzcę poznamy jutro, a już teraz możemy oglądać kompletną galerię finalistów.
4