Ten film pokaże Ci, jak sprawić, by dania „unosiły się w powietrzu“

0
Michał Chrzanowski
2 Lipiec 2018
Artykuł na: 2-3 minuty

Jesteś fotografem kulinarnym, który chce swoją kreatywność wzbić na wyższy poziom? Czemu nie sprawić, by poszczególne składniki dania unosiły się w powietrzu? Jak tego dokonać podpowiada Skyler Burt z kanału „We Eat Together“.

Zapewne nie raz widziałeś apetyczne fotografie jedzenia, gdzie jego poszczególne składniki lewitowały. Tego rodzaju technika jest często wykorzystywana w reklamach (na przykład hamburgerów lub kanapek), dzięki czemu możemy zobaczyć części składowe danego dania. Na początku może się wydawać, że wykonanie takiego zdjęcia wymaga sporego wysiłku i nakładu czasu. Jednak, jak przekonuje fotograf kulinarny Skyler Burt z kanału We Eat Together, nie trzeba wiele, aby sprawić, żeby danie uleciało w powietrze.

- Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak stworzyć „lewitującą fotografię“? Szybko dowiedz się, jak robić zdjęcia latających potraw zamrożonych w czasie i przestrzeni - zaznacza Skyler Burt. - Naprawdę nie jest to trudne do wykonania. Wszystko, czego potrzebujesz, to coś, na czym spoczną poszczególne produkty.

Lewitujące danie krok po kroku

  • Stabilny statyw do aparatu to podstawa. Nie chcesz, aby zdjęcia były poruszone.
  • Potrzebujesz kolejnych dwóch statywów i cienkiego metalowego drucika, na którym umieścisz poszczególne warstwy dania.
  • Przy planowaniu sceny zadbaj o kompozycję, tematyczne otoczenie i spójne tło.
  • Po zrobieniu „lewitującego zdjęcia“ zrób kolejne - samego otoczenia i tła (przyda się do postprodukcji).
  • Ostatni krok to edycja w Photoshopie: ujednolicenie kolorystyki i ekspozycji oraz usunięcie niepotrzebnych elementów (tu przydadzą się wcześniej wykonane zdjęcia samego tła).

Jeśli jesteś fotografem kulinarnym poszukującym inspiracji, to koniecznie musisz odwiedzić kanał We Eat Together. Znajdziesz tam poradniki z edycji zdjęć, jak również tutoriale o tym, jak wykonać ciekawie wyglądające fotografie jedzenia. Filmy są w języku angielskim, ale dzięki funkcji automatycznego tłumaczenia napisów, powinny być zrozumiałe.

Jak robić dobre portrety zwierząt?
Jak robić dobre portrety zwierząt?
Zastanawialiście się kiedyś jak powstają studyjne portrety naszych czworonożnych przyjaciół? Zajrzyjcie za kulisy pracy Vincenta Lagrange’a, który opiera na nich swoja...
0
0
Jak budować fotograficzną markę we współczesnym świecie? Pomoże ci w tym ten darmowy poradnik
Jak budować fotograficzną markę we współczesnym świecie? Pomoże ci w tym ten darmowy poradnik
Dzisiejszy świat jest tak przesycony zdjęciami, a uwaga oglądających tak rozproszona, że wypromowanie własnego stylu może wydawać się niemożliwe. Na szczęście takie...
0
0
Jak fotografować wodospady? Przyglądamy się pracy zawodowego fotografa krajobrazu, Jima Cosseya
Jak fotografować wodospady? Przyglądamy się pracy zawodowego fotografa krajobrazu, Jima Cosseya
Nasza dziennikarka dołącza do Jima Cosseya, by w Parku Narodowym Brecon Beacons nauczyć się robić wspaniałe zdjęcia krajobrazowe.
21
1