Ten film pokaże Ci, jak sprawić, by dania „unosiły się w powietrzu“

0

Autor: Michał Chrzanowski

2 Lipiec 2018
Artykuł na: 4-5 minut

Jesteś fotografem kulinarnym, który chce swoją kreatywność wzbić na wyższy poziom? Czemu nie sprawić, by poszczególne składniki dania unosiły się w powietrzu? Jak tego dokonać podpowiada Skyler Burt z kanału „We Eat Together“.

Zapewne nie raz widziałeś apetyczne fotografie jedzenia, gdzie jego poszczególne składniki lewitowały. Tego rodzaju technika jest często wykorzystywana w reklamach (na przykład hamburgerów lub kanapek), dzięki czemu możemy zobaczyć części składowe danego dania. Na początku może się wydawać, że wykonanie takiego zdjęcia wymaga sporego wysiłku i nakładu czasu. Jednak, jak przekonuje fotograf kulinarny Skyler Burt z kanału We Eat Together, nie trzeba wiele, aby sprawić, żeby danie uleciało w powietrze.

- Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak stworzyć „lewitującą fotografię“? Szybko dowiedz się, jak robić zdjęcia latających potraw zamrożonych w czasie i przestrzeni - zaznacza Skyler Burt. - Naprawdę nie jest to trudne do wykonania. Wszystko, czego potrzebujesz, to coś, na czym spoczną poszczególne produkty.

Lewitujące danie krok po kroku

  • Stabilny statyw do aparatu to podstawa. Nie chcesz, aby zdjęcia były poruszone.
  • Potrzebujesz kolejnych dwóch statywów i cienkiego metalowego drucika, na którym umieścisz poszczególne warstwy dania.
  • Przy planowaniu sceny zadbaj o kompozycję, tematyczne otoczenie i spójne tło.
  • Po zrobieniu „lewitującego zdjęcia“ zrób kolejne - samego otoczenia i tła (przyda się do postprodukcji).
  • Ostatni krok to edycja w Photoshopie: ujednolicenie kolorystyki i ekspozycji oraz usunięcie niepotrzebnych elementów (tu przydadzą się wcześniej wykonane zdjęcia samego tła).

Jeśli jesteś fotografem kulinarnym poszukującym inspiracji, to koniecznie musisz odwiedzić kanał We Eat Together. Znajdziesz tam poradniki z edycji zdjęć, jak również tutoriale o tym, jak wykonać ciekawie wyglądające fotografie jedzenia. Filmy są w języku angielskim, ale dzięki funkcji automatycznego tłumaczenia napisów, powinny być zrozumiałe.

Praca w ciemni to nic strasznego. Pomogą ci w niej poradniki Ilford Darkroom Guides
Praca w ciemni to nic strasznego. Pomogą ci w niej poradniki Ilford Darkroom Guides
Stawiasz swoje pierwsze kroki w ręcznym wywoływaniu filmów i odbitek? A może po prostu chcesz odświeżyć swoją wiedzę? Okiełznanie analogowego środowiska pracy ułatwią...
22
0
Fotografia produktowa pod e-commerce - poradnik Jakuba Kaźmierczyka
Fotografia produktowa pod e-commerce - poradnik Jakuba Kaźmierczyka
Chcąc sprzedawać produkty w internecie musisz pokazać produkt, tak żeby zachęcić kupującego. Z drugiej strony wytyczne serwisów aukcyjnych mówią o zachowaniu idealnie białego tła. Jak...
50
1
Nick Turpin udostępnia za darmo 30-minutowy Masterclass o fotografii ulicznej
Nick Turpin udostępnia za darmo 30-minutowy Masterclass o fotografii ulicznej
Interesujesz się streetem? Zobacz jak podchodzi do niego jeden z najważniejszych współczesnych fotografów ulicznych, założyciel kolektywu In-Public, Nick...
182
0