Sesja w ostrym słońcu? Zobacz, jak zapanować nad światłem

0

Autor: Maciej Luśtyk

11 Czerwiec 2018
Artykuł na: 4-5 minut

Portretowanie osób przy świetle zastanym, w ostrym słońcu południa to pomysł, który odradzi nam większość fotografujących. Jednak i w takich warunkach można stworzyć przyjemne dla oka, plastyczne zdjęcia. Ten wideoporadnik pokaże ci jak zapanować nad trudnym światłem.

Dlaczego fotografowanie w ostrym słońcu nie jest dobrym przepisem na udaną sesję portretową czy modową? Głównie ze względu na bardzo dużą kontrastowość, mocne cienie, liczne przepalenia i niezbyt przyjemny dla oka wygląd skóry. Wszystko to sprawia, że zdjęciom brakuje delikatności i zrównoważonej ekspozycji, z którymi kojarzy się profesjonalna fotografia.

Przy świetle zastanym najlepiej fotografować wcześnie rano, lub po południu, gdy słońce znajduje się niżej a oświetlenie staje się bardziej miękkie. Mogą się jednak zdarzyć sytuacje, w których nie będziemy mogli pozwolić sobie na luksus wyczekiwania na dobre światło, lub po prostu nie będziemy mieli na to czasu. Warto jednak pamiętać, że i w takich warunkach jesteśmy sobie w stanie dobrze poradzić. Trzeba będzie jedynie uzbroić się w akcesoria.

O tym, jak robić to dobrze w swoim najnowszym wideoporadniku opowiada Jay P. Morgan z youtubowego kanału The Slanted Lens. Fotograf przedstawia nam 3 możliwości zapanowania nad trudnym światłem słonecznego dnia: od wykorzystania blendy, poprzez panele dyfuzyjne, aż po wykorzystanie lamp błyskowych i pokazuje jak efektywnie działać w każdym z przypadków. Nie zapomina też o radach dla osób, które akcesoriów takich nie posiadają.

Więcej ciekawych filmów poradnikowych znajdziecie na kanale The Slanted Lens w serwisie Youtube.

5
0
34
0
89
0