Jesteś początkującym fotografem? Oto 12 kluczowych błędów, których powinieneś unikać

Jesteś początkującym fotografem? Oto 12 kluczowych błędów, których powinieneś unikać

Wskazówki przygotowane przez znaną fotografkę Sorelle Amore pomogą Ci nie tylko uniknąć podstawowych błędów, lecz także okażą się istotne w przemianie sposobu fotografowania, co wzniesie Twoje zdjęcia na wyższy poziom.

Rozpoczynając swoją przygodę z fotografią możesz być pewny jednego - potknięcia i błędy są nieuniknione. Jednak zamiast uczyć się na własnych błędach warto jest posłuchać rad bardziej doświadczonych fotografów, którzy po prostu znają się na rzeczy. Dzięki temu szybciej możemy wskoczyć na odpowiedni poziom, co sprawi, że nasze zdjęcia będą wybijać się z tłumu.

Z pomocną dłonią przychodzi Sorelle Amore - fotografka dobrze znana społeczności internetowej. W swoim najnowszym wideoporadniku przygotowała kilka przydatnych wskazówek, które usprawnią proces fotografowania. W 7-minutowym filmie łamie 12 krytycznych błędów popełnianych przez początkujących fotografów i proponuje rozwiązania, jak unikać niepotrzebnych warsztatowych pomyłek.

  • prostota jest kluczem
  • pamiętaj o odpowiednim umieszczeniu bohatera zdjęć
  • uważaj na prześwietlenia
  • wymuszone pozowanie jest sztuczne
  • edycja zdjęć jest ważna
  • unikaj banalnych presetów i filtrów Instagrama
  • zadbaj o ostrość najważniejszych elementów zdjęć, na przykład oczu w portrecie
  • nie zapominaj o odpowiedniej kompozycji
  • kiczowaty HDR… nie idź tą drogą
  • nie zapominaj o głównym temacie zdjęć
  • analizuj scenę, w której się znajdujesz zamiast fotografować wszystko wokół
  • baw się fotografią

Sorelle Amore to fotografka, która regularnie publikuje porady i triki fotograficzne na swoim kanale. Oczywiście filmy są w języku angielskim, ale dzięki funkcji automatycznego tłumaczenia napisów powinny być zrozumiałe dla wszystkich. Tak więc warto odwiedzić jej kanał, jeśli zależy nam na ogromnej masie fotograficznych inspiracji.

Poczuj magię natury płynącą ze zdjęć laureatów International Garden Photographer of the Year
21 Mar 2019
Za nami 12. edycja prestiżowego konkursu International Garden Photographer of the Year. Jak zwykle otrzymujemy urok przyrody najdalszych zakątków świata oraz prawdziwy czar natury z całą paletą barw zaprezentowanych na nagrodzonych zdjęciach laureatów.
0
Polacy wśród zwycięzców FEP European Professional Photographer of the Year 2019. Zobacz najlepsze prace
19 Mar 2019
Organizacja FEP od 1999 roku zrzesza i wspiera zawodowych fotografów pracujących na terenie Europy. Od dekady organizuje także konkurs fotograficzny. Miło nam poinformować, że w tym roku na podium stanęli także fotografowie z Polski.
0
“Nie chcę produkować obrazów, które dostaną dużo lajków na Instagramie” - Rozmowa z Rafałem Milachem
15 Mar 2019
O nowych projektach i wielopłaszczyznowych narracjach, w których mierzy się z problemami współczesnego świata, z pierwszym Polakiem zaproszonym do Magnum Photos rozmawia Marcin Grabowiecki.
3
Czym żyje współczesna fotografia artystyczna? Zobaczcie prace finalistów Grand Prix Fotofestiwal 2019
8 Mar 2019
Organizowany już od 10 lat główny konkurs Fotofestiwalu to okazja dla fotografów z całego na zaprezentowanie osobistych, unikalnych projektów. Nic dziwnego, że z roku na rok cieszy się rosnącą popularnością. Zobaczcie projekty tegorocznych finalistów.
0