Jesteś początkującym fotografem? Oto 12 kluczowych błędów, których powinieneś unikać

2
Michał Chrzanowski
9 Maj 2018
Artykuł na: 4-5 minut

Wskazówki przygotowane przez znaną fotografkę Sorelle Amore pomogą Ci nie tylko uniknąć podstawowych błędów, lecz także okażą się istotne w przemianie sposobu fotografowania, co wzniesie Twoje zdjęcia na wyższy poziom.

Rozpoczynając swoją przygodę z fotografią możesz być pewny jednego - potknięcia i błędy są nieuniknione. Jednak zamiast uczyć się na własnych błędach warto jest posłuchać rad bardziej doświadczonych fotografów, którzy po prostu znają się na rzeczy. Dzięki temu szybciej możemy wskoczyć na odpowiedni poziom, co sprawi, że nasze zdjęcia będą wybijać się z tłumu.

Z pomocną dłonią przychodzi Sorelle Amore - fotografka dobrze znana społeczności internetowej. W swoim najnowszym wideoporadniku przygotowała kilka przydatnych wskazówek, które usprawnią proces fotografowania. W 7-minutowym filmie łamie 12 krytycznych błędów popełnianych przez początkujących fotografów i proponuje rozwiązania, jak unikać niepotrzebnych warsztatowych pomyłek.

  • prostota jest kluczem
  • pamiętaj o odpowiednim umieszczeniu bohatera zdjęć
  • uważaj na prześwietlenia
  • wymuszone pozowanie jest sztuczne
  • edycja zdjęć jest ważna
  • unikaj banalnych presetów i filtrów Instagrama
  • zadbaj o ostrość najważniejszych elementów zdjęć, na przykład oczu w portrecie
  • nie zapominaj o odpowiedniej kompozycji
  • kiczowaty HDR… nie idź tą drogą
  • nie zapominaj o głównym temacie zdjęć
  • analizuj scenę, w której się znajdujesz zamiast fotografować wszystko wokół
  • baw się fotografią

Sorelle Amore to fotografka, która regularnie publikuje porady i triki fotograficzne na swoim kanale. Oczywiście filmy są w języku angielskim, ale dzięki funkcji automatycznego tłumaczenia napisów powinny być zrozumiałe dla wszystkich. Tak więc warto odwiedzić jej kanał, jeśli zależy nam na ogromnej masie fotograficznych inspiracji.

Color grading przy pomocy map gradientu w Adobe Photoshop
Color grading przy pomocy map gradientu w Adobe Photoshop
Mapy gradientu to jedne z częściej stosowanych zabiegów podczas nadawania zdjęciom określonej kolorystyki. Zobaczcie jak skutecznie z nich korzystać.
2
0
Prosta matematyka pomoże usunąć niechciane zafarby z dowolnego zdjęcia
Prosta matematyka pomoże usunąć niechciane zafarby z dowolnego zdjęcia
Dzięki zrozumieniu prostego równania oraz wykorzystaniu odpowiedniej maski w Photoshopie unikniesz kolorystycznych „zafarbów” na zdjęciu.
29
3
Pomysł na nudę: zamień swój pokój w camerę obscurę
Pomysł na nudę: zamień swój pokój w camerę obscurę
Pewnie wielu z was próbowało już kiedyś konstruować ciemnię optyczną z pudełka po zapałkach, albo po butach. Może najwyższy czas zmienić skalę?
138
0