Chcesz, aby Twoi klienci podczas sesji pozowali jak profesjonalni modele? Ten film podpowie Ci, w jaki sposób oswoić ich z aparatem

1
Michał Chrzanowski
21 Maj 2018
Artykuł na: 2-3 minuty

W jaki sposób przygotować naszego początkującego modela, by ten czuł się jak najbardziej naturalnie podczas fotografowania? Odpowiedź poznacie w wideoporadniku przygotowanym przez Justina i Kirby Betancourt.

Profesjonalne sesje zdjęciowe to w głównej mierze praca z profesjonalnymi modelami, którzy wiedzą w jaki sposób pokazać się przed obiektywem - jakie ruchy wykonać i jak ustawić swoje ciało, by wyglądać jak najlepiej. W efekcie nawet najmniej wygodna poza może w kadrze sprawiać wrażenie wyjątkowo naturalnej. Jednak nie każdy fotograf ma luksus pracy z zawodowcami. W znacznej większości sesji zdjęciowych musimy współpracować z osobami, które nie są wyszkolone pod kątem modelingu.

A przecież w portrecie najważniejsza jest fotografowana osoba - to prawda stara jak świat. Jeśli jednak nie czuje się ona naturalnie przed aparatem, to każdy grymas niezadowolenia objawi się na zdjęciach ze zdwojoną siłą. Jak w takim razie przygotować naszego początkującego modela, by ten czuł się jak najlepiej podczas często kilkugodzinnej sesji? Z pomocą przychodzi ponad 8-minutowy film Justina i Kirby Betancourt. Dzielą się oni wskazówkami i sztuczkami, które pozwolą Twoim klientom poczuć spokój i swobodę przed obiektywem.

  • spraw, aby fotografowana osoba czuła się swobodnie - muzyka w tym pomaga
  • do pozowania możesz wykorzystywać elementy znajdujące się wokół Ciebie
  • akcja i ruch są lepsze i naturalniejsze niż statyczna poza
  • mimika i ekspresja są kluczowe
  • fotografowanie z dystansu może pokonać początkowy stres naszego modela
  • nie panikuj jako fotograf, gdy coś idzie nie po Twojej myśli
  • miej kilka asów w rękawie

Powyższy film jest w języku angielskim, ale dzięki funkcji automatycznego tłumaczenia napisów powinien być zrozumiały dla wszystkich. Więcej ciekawych filmów i tutoriali znajdziecie na kanale Justina Betancourta. A jakie są Twoje sposoby na oswojenie klientów z aparatem? Masz jakieś wskazówki lub techniki? Jeśli tak, to koniecznie podziel się nimi w komentarzach.

32
1
10
0
13
0