Zobacz, jak w łatwy sposób odkręcić zapieczony filtr z obiektywu

Zobacz, jak w łatwy sposób odkręcić zapieczony filtr z obiektywu

Jeśli używacie filtrów, na pewno przydarzyły się Wam trudności z ich odkręceniem. Czasem wydaje się to niemal niemożliwe. Okazuje się jednak, że jest na to niewiarygodnie prosty sposób, który niemal zawsze się sprawdza.

Gdy używa się filtrów ochronnych, które pozostają założone na obiektyw przez długi czas, niemal pewne jest, że napotkamy nie lada problem chcąc je wreszcie odkręcić. Na zapieczone filtry sposób jest wiele - od użycia siły, poprzez specjalne zaciski, środki chemiczne, podgrzewanie, aż po podginanie nożem czy kombinerkami. Zanim jednak zdecydujemy się na radykalne środki, wrto wypróbować sposób pokazany poniżej.

Wideoporadnik braci Koldunov doskonale wpisuje się w powiedzenie „jak nie siłą to sposobem”. Okazuje się, że aby zdjąć jakikolwiek zablokowany filtr wystarczy opukać go z różnych stron. Niekiedy może to wymagać więcej czasu i cierpliwości, ale podobno metoda ta ma niemal 100-procentową skuteczność. Prawdopodobnie nie sprawdzi się jednak w przypadku, gdy mamy do czynienia z filtrem zagiętym przez uderzenie.

A Wy, macie jakieś sprawdzone sposoby na szybsze odkręcenie zapieczonych filtrów?

Więcej ciekawych wideoporadników znajdziecie na kanale Koldunov Brothers w serwisie Youtube.

3
1
1
4