"Z notatnika optyka" - zaczynamy nowy cykl o optyce

Autor: Michal Grzegorczyk

10 Wrzesień 2011
Artykuł na: 2-3 minuty
Mamy wrzesień, a więc najwyższa pora wrócić do szkoły. W tym semestrze zajęcia poprowadzi Bernard Piechal - na co dzień doktorant w Instytucie Wysokich Ciśnień PAN. W przystępnej i pół-felietonowej formie cyklu "Z notatnika optyka" opisze zagadnienia z pogranicza optyki i fotografii.

Ruszamy z nowym sobotnim cyklem artykułów "Z notatnika optyka". Autor - Bernard Piechal - w przystępnej, pół-felietonowej formie wyjaśni zagadnienia związane z optyką. Zacznie od podstaw: ogniskowej, przysłony, glębi ostrości, a w dalszych odcinkach zajmie się między innymi powłokami, aberracjami, filtrami, a nawet problemem czyszczenia obiektywów. Podstawowe założenie cyklu jest takie, aby nie trzeba było już więcej zakuwać materiału na pamięć, aby wystarczyło zrozumieć problem. Kolejne artykuły będą się ukazywały co tydzień, w sobotnie przedpołudnia.

Bernard Piechal

Bernard Piechal Urodzony w roku 1980. Fizyk-doświadczalnik. W celu zdobycia tytułu doktora nauk fizycznych w Instytucie Wysokich Ciśnień PAN prowadzi badania laserów półprzewodnikowych metodami optycznymi. W ramach tej pracy czasem poleruje soczewki i światłowody, lub projektuje i wykonuje proste układy optyczne. Po czym sprawdza jak działają w temperaturze ciekłego azotu, lub ciśnieniu 20 tysięcy atmosfer. Fotografuje od dziecka. Pierwszym aparatem jakiego używał był Lubitel, najdroższym - skaningowy mikroskop elektronowy. Od czasów wczesnolicealnych do dziś użytkownik powiększalnika, kuwet i ciepłotonowego barytu. Swoimi zdjęciami chwali się w kilku portalach fotograficznych chowając się pod pseudonimem "pyzz"

Fotograficzne upominki na każdą kieszeń
Fotograficzne upominki na każdą kieszeń
Święta zbliżają się wielkimi krokami. Oto kilka niedrogich fotograficznych gadżetów i akcesoriów, które uszczęśliwią każdego fotografującego.
7
Jak robić wspaniałe zdjęcia dzikich zwierząt? Oto garść porad nie tylko na jesienny czas!
Jak robić wspaniałe zdjęcia dzikich zwierząt? Oto garść porad nie tylko na jesienny czas!
Fotografia dzikiej natury to dziedzina dająca mnóstwo satysfakcji. W tym artykule przedstawiamy więc garść porad ekspertów i sztuczek, które ułatwią Wam robienie niesamowitych zdjęć.
10
Canon - jaki aparat i obiektyw wybrać? Zestawy do każdego rodzaju fotografii
Canon - jaki aparat i obiektyw wybrać? Zestawy do każdego rodzaju fotografii
Oferty producentów to często dziesiątki różnych obiektywów i aparatów. Na szczęście, aby wybrać właściwy nie musisz znać się na wszystkim. Zrobiliśmy to za ciebie i w...
24
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (15)