Praca pod światło
Jednym z mankamentów, które najbardziej widocznie wpływają na fotografowanie obiektywem i jednocześnie niemożliwych do poprawienia profilami korekcji jest kwestia pracy pod światło. Choć otrzymujemy tu zaawansowanie powłoki BBAR2, a sam obiektyw w warunkach pracy w kontrze zachowuje bardzo dobrą kontrastowość i nasycenie kolorów, to niestety ma widoczne problemy z flarami.
Bliki i flary zaczynają być bardziej widocznie po domknięciu przysłony do okolic f/5.6 i ograniczone są do sytuacji, w których słońce znajduje się w centralnej części kadru. Nie obserwujemy natomiast widocznych problemów ze światłem bocznym, czy gdy słońce znajduje się na brzegu kadru. To zdecydowanie informacja pocieszająca, niestety gdy już flary się pojawią, bywają mocno widoczne, a naszym oczom może ukazać się efekt aureoli, obejmujący cały kadr. W większości sytuacji problem jesteśmy w stanie zniwelować lekkim przekadrowaniem, mimo wszystko warto mieć na uwadze, że w przypadku pracy pod słońce należy tutaj uważać.
Na osłodę dostajemy natomiast całkiem łądnie wyglądające, 18-ramienne gwiazdki w punktach świetlnych po mocniejszym domknięciu. Możliwości w tym zakresie nieco ogranicza jednak fakt, że obiektyw możemy domknąć jedynie do wartości f/16.