Rozmycie i bokeh

Nowa generacja szerokokątnego zoomu do Sony E i Nikon Z z jednej strony oferuje jeszcze większy zakres, a z drugiej usprawnioną optykę i budowę. A to wszystko w tak samo atrakcyjnej cenie. Czy to idealna alternatywa dla modeli natywnych? Sprawdzamy to w naszym teście.

Skomentuj Kopiuj link
Posłuchaj
00:00
Wynik testu
Cena / Jakość:
9
Wydajność:
8
Funkcjonalność:
7.5
Optyka:
8
Budowa:
7.5
Nasza ocena
85%
Spis treści
Tamron 16-30 mm f/2.8 Di III VXD G2 - test obiektywu Budowa i wykonanie Autofokus i ustawianie ostrości Rozdzielczość Rozmycie i bokeh Aberracja chromatyczna Dystorsja Winietowanie Praca pod światło Podsumowanie Zdjęcia przykładowe

Rozmycie i bokeh

W przypadku szerokokątnych zoomów, jak Tamron 16-30 mm f/2.8 Di III VXD G2 separacja tła i rozmycie nieostrości pozostają rzeczą drugorzędną. Mimo to, w przypadku dłuższego krańca ogniskowych szkło jest w stanie zaoferować nam widoczne rozmycie, które spodoba się osobom chcącym wykorzystać obiektyw do portretu czy fotografowania detalu. Nie ma co spodziewać się tu jakiejś rewolucji, ale z pewnością nie można powiedzieć, że jest to obiektyw pozbawiony plastyki. W sytuacjach typowo portretowych światło f/2.8 pozwoli uzyskać niewielkie rozmycie nawet przy ogniskowej 16 mm, co ma szansę spodobać się m.in. vlogerom szukającym ciekawego szkła do nagrywania z ręki.

Rozmycie w praktyce:

16 mm, f/2.8

16 mm, f/2.8

30 mm, f/2.8

30 mm, f/2.8

16 mm, f/4

16 mm, f/2.8

30 mm, f/4

30 mm, f/2.8

Spis treści
Tamron 16-30 mm f/2.8 Di III VXD G2 - test obiektywu Budowa i wykonanie Autofokus i ustawianie ostrości Rozdzielczość Rozmycie i bokeh Aberracja chromatyczna Dystorsja Winietowanie Praca pod światło Podsumowanie Zdjęcia przykładowe
Komentarze
Przeczytaj także
Zobacz więcej z tagiem: Tamron
logo logo
Magazyny
Zamów