Dystorsja
Dystorsję mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania. Przedstawiony wykres pokazuje poziom i charakterystykę dystorsji dla danej ogniskowej.
Tak, jak większość współczesnych szkieł, Tamron 16-30 mm f/2.8 Di III VXD G2 jest obiektywem, w którym dystorsja jest korygowana cyfrowo, przy pomocy stosownych profili. I to korygowanym naprawdę mocno. W przypadku surowych plików lub wyłączenia korekcji w aparacie, w oczy rzuca się dosyć widoczna dystorsja "wąsowata" na szerokim kącie i mocna dystorsja wklęsła na dłuższym krańcu ogniskowych.
Może to rodzić pewne obawy o skuteczność korekcji, ale uspokajamy. Po włączeniu korekcji, lub profili w Lightroomie, otrzymujemy idealnie wyprostowane zdjęcia, bez żadnych artefaktów. Dotyczy to również trybu wideo, gdzie korekcje aplikowane są od razu, z poziomu aparatu. Jeżeli bierzemy wiec pod uwagę praktyczne zastosowanie obiektywu, możemy uznać, że problem dystorsji w zasadzie tu nie występuje.