Obiektywy
Viltrox AF 28 mm f/4.5 - znamy polską cenę ultrakompaktowego „naleśnika”
97%
Druga wersja klasycznego teleobiektywu dla profesjonalistów zaskakuje wagą, ergonomią i konstrukcją optyczną. Czy to już teleobiektyw idealny dla fotografów i filmujących? Sprawdzamy jego możliwości i porównujemy bezpośrednio do poprzednika.
Tak jak poprzednik, Sony FE 70-200 mm f/2.8 GM OSS II ma 11-listkową przysłonę, która daje niemal idealnie kołowe nieostrości nawet po bardzo mocnym przymknięciu przysłony. Przy pełnym otworze względnym ogólny charakter bokeh z pewnością spodoba się większości użytkowników. Niestety rozmyte krążki punktowych świateł mają mocno “cebulowy” charakter, a koncentryczne pierścienie stają się tym bardziej widoczne im bardziej przymykamy przysłonę. Oczywiście, te struktury dostrzeżemy oglądając obraz 1:1, w ogólnym widoku nie zwracają na siebie uwagi.