Autofokus

Wyniki testu:
Cena / Jakość:
9
Wydajność:
10
Funkcjonalność:
10
Optyka:
9
Budowa:
10
Nasza ocena:

97%

Druga wersja klasycznego teleobiektywu dla profesjonalistów zaskakuje wagą, ergonomią i konstrukcją optyczną. Czy to już teleobiektyw idealny dla fotografów i filmujących? Sprawdzamy jego możliwości i porównujemy bezpośrednio do poprzednika.

Autor: Krzysztof Mularczyk

13 Październik 2021
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Autofokus

W tej kategorii Sony FE 70-200 mm f/2.8 GM OSS II został również przeprojektowany. Zastosowano 4 liniowe silniki XD (extreme dynamic), po dwa na każdą ruchomą grupę i teraz, jak podaje producent, autofokus jest 4x szybszy w stosunku do poprzednika a śledzenie w trakcie zoomowania 30% wydajniejsze. A w praktyce? Jest naprawdę niezwykle czuły i szybki. Działa ekspresowo i wydajnie. Trudno dokładnie zweryfikować liczby producenta, ale ostrzenie w porównaniu do wersji pierwszej jest wyczuwalnie szybsze. Oczywiście system ostrzenia jest wewnętrzny, bez rotującego przedniego elementu.

Zmniejszyła się także minimalna odległość ustawiania ostrości. Na obiektywie podano wartości od 40 do 82 cm od płaszczyzny matrycy, co potwierdzają nasze testy. Przy ogniskowej 70 mm można ostrzyć już od około 20 cm od przedniej soczewki, a przy 200 mm jest to około 60 cm.  To świetne wyniki w tej kategorii sprzętu, bo rozszerzają możliwości teleobiektywu o przyzwoite makro o powiększeniu 0.3x.

Zdjęcia wykonane przy minimalnej odległości ostrzenia dla ogniskowych 70 mm (u góry) i 200 mm (powyżej)

Producent chwali się także minimalnym focus breathingiem, czyli oddychaniem obiektywu. Na tę cechę układu optycznego zwracają uwagą filmujący, bo chodzi o zachowanie stałego pola widzenia podczas ustawiania ostrości. Oglądając poniższy film, można przekonać się, że w nowym Sony FE 70-200 mm f/2.8 GM OSS II to zjawisko praktycznie nie występuje.

Spis treści
Skopiuj link

Autor: Krzysztof Mularczyk

Redaktor serwisu Fotopolis.pl i magazynu Digital Camera Polska. Od 20 lat robi zdjęcia, testuje sprzęt fotograficzny i pisze o fotografii.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Nowa portretówka Sony to pierwsza stałka ze zaktualizowanej serii GM II. Otrzymujemy m.in. udoskonaloną, lżejszą konstrukcję, nowy silnik AF i jeszcze bardziej wyżyłowaną optykę. Czy...
37
Sigma A 28-105 mm f/2,8 DG DN – pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Sigma A 28-105 mm f/2,8 DG DN – pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Kolejny unikalny zoom do bezlusterkowców Sigmy, to nowy wariant reporterskiego klasyka 24-105 mm f/4. Oferuje lepsze światło, choć kosztem kilku milimetrów na szerokim kącie. Zachowuje przy tym...
23