Dystorsja

Wyniki testu:
Ergonomia:
9.5
Cena / Jakość:
7.5
Optyka:
9
Budowa:
10
Marka:
Sony
Nasza ocena:

91%

Najnowszy reporterski, wysokiej klasy obiektyw 35 mm firmy Sony walczy o miano najlepszego obiektywu tego typu w świecie bezlusterkowców. Sprawdzamy czy pod względem optyki wypada równie dobrze jak inne modele z linii G Master.

7

Autor: Maciej Luśtyk

13 Styczeń 2021
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Dystorsja

Dystorsję mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania. Przedstawiony wykres pokazuje poziom i charakterystykę dystorsji dla danej ogniskowej. Pole nr 1 przedstawia faktyczną dystorsję, kolejne jej uwydatnienie, pozwalające lepiej zorientować się w jej charakterze.

Obiektyw Sony 35 mm f/1.4 GM bardzo dobrze wypada natomiast pod względem dystorsji, mającej delikatnie wklęsły charakter. Maksymalna dystorsja wynosi -0,52% i gołym okiem jest niemal niezauważalna - jedynie na samych brzegach kadru dostrzeżemy lekkie wygięcie w przypadku fotografowania linii prostych. Z tym problem doskonale poradzą sobie natomiast profile korekcji w aparacie, lub programach do edycji typu Lightroom.

Schemat dystorsji obiektywu Sony FE 35 mm f/1.4 GM. Pierwsze pole pokazuje faktyczną dystorsję, kolejne jej uwypuklenie, pozwalające zorientować się w charakterze aberracji

Tak czy inaczej, w większości przypadków będziemy mogli jednak w ogóle nie zawracać sobie głowy zniekształceniami geometrii. Tego rodzaju szkła raczej nie będziemy wykorzystywać w dziedzinach, w których absolutnie proste piony i poziomy fotografii mogłyby zaważyć na być albo nie być zdjęcia.

Dystorsja w praktyce:

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Olympus M.Zuiko Digital ED 8-25 mm f/4 PRO - pierwsze wnioski i zdjęcia przykładowe
Olympus M.Zuiko Digital ED 8-25 mm f/4 PRO - pierwsze wnioski i zdjęcia przykładowe
Ekwiwalent obiektywu 16-50 mm z serii PRO ma być uniwersalnym, wzorowym optycznie, kompaktowym szerokokątnym zoomem, który pokochają fotografowie krajobrazu czy...
0
0
Sigma 28-70 mm f/2.8 DG DN Contemporary - zdjęcia przykładowe i pierwsze wnioski
Sigma 28-70 mm f/2.8 DG DN Contemporary - zdjęcia przykładowe i pierwsze wnioski
Ten jasny standardowy zoom do bezlusterkowców Sony to mniejsza, lżejsza i przede wszystkim tańsza wersja modelu z zaawansowanej linii Art. Czy będzie jego największym rywalem? Oto nasz szybki...
0
0
Tamron 150-500 mm f/5-6.7 DI III VC VXD - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Tamron 150-500 mm f/5-6.7 DI III VC VXD - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Najnowszy superzoom Tamrona to kompaktowa konstrukcja adresowana do entuzjastów fotografii sportu i przyrody. Oto nasz szybki test jednego z pierwszych egzemplarzy tego ciekawego szkła do...
0
6
Powiązane artykuły