Odblaski

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8.5
Cena / Jakość:
5.5
Optyka:
7.5
Budowa:
8
Marka:
Sony
Nasza ocena:

84%

Dziś sprawdzamy czy Sony FE 100-400 mm f/4.5–5.6 GM OSS to konstrukcja, która faktycznie może przekonać do siebie zawodowych fotografów sportu i dzikiej przyrody.

Autor: Michał Chrzanowski

15 Czerwiec 2018
Artykuł na: 38-48 minut
Spis treści

Odblaski

Telezoom FE 100-400 mm f/4.5-5.6 GM OSS korzysta z technologii Nano AR firmy Sony. Na soczewki obiektywu nanoszona jest powłoka o określonej, regularnej nanostrukturze umożliwiającej precyzyjne przechodzenie światła przy jednoczesnej eliminacji odbić, które mogą powodować odblaski, flary i smugi świetlne. "Powłoka Nano AR niweluje odbicia znacznie skuteczniej niż konwencjonalne powłoki antyodblaskowe, również te, które wykorzystują nieregularną nanostrukturę, dzięki czemu zapewnia widoczną poprawę wyrazistości, kontrastu i ogólnej jakości obrazu" - zaznacza producent.

Musimy powiedzieć, że zastosowane rozwiązanie Sony w praktyce sprawdza się bardzo dobrze, skutecznie eliminując niepożądane odbicia. Trzeba było nie lada wysiłku, by w kadrze objawiły się jakiekolwiek świetlne artefakty. Wyraźne i kolorystyczne bliki dadzą się we znaki jedynie, gdy słońce znajdzie się na skraju kadru lub promienie będą wyłaniać się zza obiektu umieszczonego pośrodku planu fotograficznego. Mimo to i tak nie odczujemy spadku kontrastu - zdjęcia będą prezentować odpowiednią wyrazistość. Co więcej, wszelkie problemy z blikami, flarami i świetlnymi artefaktami mijają, gdy słońce znajdzie się poza kadrem lub, gdy do obiektywu podepniemy dedykowaną osłonę przeciwsłoneczną, która znajdziemy w zestawie.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 50 mm f/1.4 GM - test obiektywu
Sony FE 50 mm f/1.4 GM - test obiektywu
Po 7 latach Sony pokazuje wreszcie zastępstwo dla wysłużonego obiektywu Zeissa w postaci nowej konstrukcji z serii G Master. Sony FE 50 mm f/1.4 GM jest kompaktowy,...
9
OM System 90 mm f/3.5 Macro IS Pro - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
OM System 90 mm f/3.5 Macro IS Pro - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
To pierwszy obiektyw z autofokusem, który oferuje 2-krotne powiększenie, ale w praktyce możemy sięgnąć znacznie dalej. Sprawdzamy, w jakim stopniu OM System 90 mm f/3.5 Macro IS Pro ułatwi...
35
Sigma 50 mm f/1.4 DG DN ART - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sigma 50 mm f/1.4 DG DN ART - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nowa generacja popularnej jasnej stałki to przede wszystkim nowy, szybszy silnik AF, jeszcze lepsza rozdzielczość i znacznie lżejsza budowa. Oto jak „bezlusterkowa”...
27
Powiązane artykuły