Odblaski

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8.5
Cena / Jakość:
5.5
Optyka:
7.5
Budowa:
8
Marka:
Sony
Nasza ocena:

84%

Dziś sprawdzamy czy Sony FE 100-400 mm f/4.5–5.6 GM OSS to konstrukcja, która faktycznie może przekonać do siebie zawodowych fotografów sportu i dzikiej przyrody.

Autor: Michał Chrzanowski

15 Czerwiec 2018
Artykuł na: 38-48 minut
Spis treści

Odblaski

Telezoom FE 100-400 mm f/4.5-5.6 GM OSS korzysta z technologii Nano AR firmy Sony. Na soczewki obiektywu nanoszona jest powłoka o określonej, regularnej nanostrukturze umożliwiającej precyzyjne przechodzenie światła przy jednoczesnej eliminacji odbić, które mogą powodować odblaski, flary i smugi świetlne. "Powłoka Nano AR niweluje odbicia znacznie skuteczniej niż konwencjonalne powłoki antyodblaskowe, również te, które wykorzystują nieregularną nanostrukturę, dzięki czemu zapewnia widoczną poprawę wyrazistości, kontrastu i ogólnej jakości obrazu" - zaznacza producent.

Musimy powiedzieć, że zastosowane rozwiązanie Sony w praktyce sprawdza się bardzo dobrze, skutecznie eliminując niepożądane odbicia. Trzeba było nie lada wysiłku, by w kadrze objawiły się jakiekolwiek świetlne artefakty. Wyraźne i kolorystyczne bliki dadzą się we znaki jedynie, gdy słońce znajdzie się na skraju kadru lub promienie będą wyłaniać się zza obiektu umieszczonego pośrodku planu fotograficznego. Mimo to i tak nie odczujemy spadku kontrastu - zdjęcia będą prezentować odpowiednią wyrazistość. Co więcej, wszelkie problemy z blikami, flarami i świetlnymi artefaktami mijają, gdy słońce znajdzie się poza kadrem lub, gdy do obiektywu podepniemy dedykowaną osłonę przeciwsłoneczną, która znajdziemy w zestawie.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Fujifilm GF 500 mm f/5.6 R LM OIS WR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm GF 500 mm f/5.6 R LM OIS WR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Ten obiektyw to dla średniego formatu przepustka do świata dzikiej przyrody i sportu. Sprawdzamy, jak Fujifilm GF 500 mm f/5.6 R LM OIS WR i GFX 100S II radzą sobie w praktyce.
36
Tamron 50-300 mm f/4.5-6.3 Di III VC VXD - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Tamron 50-300 mm f/4.5-6.3 Di III VC VXD - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Następca modelu Tamron 70-300 mm, kompaktowego tele dla pełnoklatkowych aparatów Sony, zwiększa zakres tylko o 20 mm. Być może jednak jest to 20 mm, które zmienia wszystko.
27
Canon RF 35 mm f/1.4L VCM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Canon RF 35 mm f/1.4L VCM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Canon prezentuje długo wyczekiwany obiektyw RF 35 mm f/1.4L. Bardziej poręczny od lustrzankowego poprzednika, wyposażony w nowy napęd AF oraz pierścień przysłony skierowany jest zarówno do...
39
Powiązane artykuły