Samyang AF 35 mm f/1.4 FE - test obiektywu

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
6.5
Optyka:
7
Budowa:
7.5
Marka:
Samyang
Nasza ocena:

81%

Obiektyw AF 35 mm f/1.4 FE to czwarta stałka Samyanga z autofokusem zaprojektowana do bezlusterkowego systemu Sony. Dziś sprawdzamy, co dokładnie ma do zaoferowania ten model i czy sprosta on wyśrubowanym oczekiwaniom zaawansowanych fotografów.

Autor: Michał Chrzanowski

31 Maj 2018
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

Gdy na początku 2016 roku Samyang pokazał swoje pierwsze obiektywy z autofokusem do pełnoklatkowego systemu Sony E, nikt chyba nie spodziewał się, że ten romans przerodzi się w coś poważniejszego. Jednak koreański producent właściwie odczytał zapotrzebowanie rynku i dostarczył przyjaznych cenowo stałek, oferując przy tym wysoką jakość obrazu i wydajny AF. Co więcej, firma nie poprzestała na modelach AF 50 mm f/1.4 FE, AF 35 mm f/2.8 FE, AF 14 mm f/2.8 FE i pod koniec ubiegłego roku zaprezentowała kolejną 35-tkę - tym razem jednak o znacznie większym nominalnym otworze przysłony.

Samyang AF 35 mm f/1.4 FE ma odznaczać się wysoką i wyrównaną rozdzielczością oraz wyjątkową jakością obrazu, gdzie „każdy kadr będzie zamieniony w sztukę“ - obiecuje producent. Do tego mamy otrzymać usprawniony system autofokusa, który ma być cichy i wyjątkowo skuteczny - również w trudniejszych warunkach. Niemniej jednak czy wykonanie i rozwiązania konstrukcyjne sprawią, że Samyang będzie chętnie wybieranym szkłem przez zaawansowanych fotografów Sony?

Testowany Samyang AF 35 mm f/1.4 FE jest już dostępny w sprzedaży. Obiektyw wyceniony na 2599 zł jest jedną z najtańszych pełnoklatkowych 35-tek z autofokusem do systemy Sony E, jaką możemy znaleźć na rynku. Głównymi rywalami Samyanga będą: Sony Zeiss FE 35 mm f/1.4 Distagon T* ZA, który kosztuje 6999 zł oraz Sigma 35 mm f/1.4 DG HSM Art z fabrycznym mocowaniem Sony E. Ta konstrukcja ma niebawem pojawić się w sprzedaży w cenie około 3190 zł.

Zapraszamy do lektury testu Samyanga AF 35 mm f/1.4 FE, gdzie zaprezentujemy wyniki, które otrzymaliśmy w naszym laboratorium oraz zdjęcia przykładowe wykonane w plenerze. Obiektyw testowaliśmy razem z Sony A7R III.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści

Poprzednia

Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Tamron 17-50 mm f/4 DI III VXD – test praktyczny (+RAW)
Tamron 17-50 mm f/4 DI III VXD – test praktyczny (+RAW)
Tamron testuje kolejny ciekawy zakres ogniskowych, tym razem przesuwając punkt ciężkości w stronę szerokiego kąta. Czy to idealny zoom dla podróżnika z krajobrazowym zacięciem? Mieliśmy okazję to...
27
OM System M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
OM System M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Najnowszy teleobiektyw OM System pozwala na fotografowanie i filmowanie na odpowiedniku ogniskowej wynoszącym aż 1200 mm. Oto, jak M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED spisuje się w...
30
Tamron 70-180 mm f/2.8 Di III VC VXD G2 – zdjęcia przykładowe [RAW]
Tamron 70-180 mm f/2.8 Di III VC VXD G2 – zdjęcia przykładowe [RAW]
Druga generacja tego popularnego zooma do bezlusterkowców Sony to lepsze parametry i przeprojektowany układ optyczny. Sprawdziliśmy jak zachowuje się w połączeniu z korpusem Sony A7 III
25
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)