Tamron 16-300 mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD MACRO - test obiektywu

Tamron 16-300 mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD MACRO - test obiektywu
Do naszej redakcji trafił obiektyw Tamron 16-300 mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD MACRO. To zmiennoogniskowe szkło zostało stworzone z myślą o entuzjastach fotografii, którzy cenią sobie uniwersalne obiektywy typu superzoom. Sprawdźmy zatem, jak nowy obiektyw Tamrona poradził sobie w naszym teście.

1. Wstęp


Oferta firmy Tamron powiększyła się o kolejny obiektyw zmiennoogniskowy. Tamron 16-300 mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD MACRO to szkło dedykowane do lustrzanek z matrycą APS-C, które charakteryzuje się bardzo szerokim zakresem ogniskowych. Ta uniwersalna konstrukcja może w szczególności przypaść do gustu podróżnikom, którzy na wyprawy zamiast dużej liczby obiektywów będą chcieli wziąć jeden obiektyw zmiennoogniskowy. Ponadto, może być dobrą propozycją dla entuzjastów fotografii, którzy poszukują uniwersalnego obiektywu, dzięki któremu wykonają różnego rodzaju typy zdjęć - począwszy od szerokich zdjęć krajobrazowych, na zdjęciach makro skończywszy.
Zobacz wszystkie zdjęcia (7)
Tamron 16-300 mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD MACRO oferuje kąt widzenia jak obiektyw o ogniskowych 24-450 mm na lustrzance z pełnoklatkową matrycą. Do największych zalet obiektywu można zaliczyć szeroki zakres ogniskowych, kompaktową konstrukcję, stabilizację obrazu oraz funkcję makro, dzięki której będziemy w stanie efektywnie wyostrzyć obraz już od 39 cm (minimalna odległość ostrzenia). Ponadto, nowy Tamron został wyposażony w ultradźwiękowy silnik AF oraz ochronę przed wilgocią.

Obiektyw jest dostępny z mocowaniami Nikon, Canon oraz Sony i w polskiej sprzedaży kosztuje około 2500 zł. Konkurencją dla Tamrona 16-300 mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD MACRO mogą okazać się obiektywy Nikkor AF-S DX 18-300 mm f/3.5–5.6G ED VR (około 2800 zł), Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS (około 1900 zł) oraz Sony DT 18-250 mm f/3,5-6,3 (około 2400 zł).

Zapraszamy do lektury testu obiektywu Tamron 16-300 mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD MACRO, w którym zaprezentujemy wyniki jakie osiągnęliśmy w naszym laboratorium oraz zdjęcia przykładowe wykonane w plenerze. Obiektyw testowaliśmy razem z aparatem Canon EOS 7D Mark II.

]> */


]

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Polecane artykuły
Capture One Pro 12 pod lupą House of Retouching
3 Maj 2019
Capture One Pro 12 pojawił się na rynku już jakiś czas temu. Czy inżynierom udało się stworzyć kolejne narzędzia, które wycisną ostatnie soki z plików RAW i czy wypracowali nowe sposoby na przyśpieszenie pracy? A może pojawiły się bardziej zaawansowane opcje retuszu?
0
Panasonic Lumix G90 - pierwszy wybór, nie tylko dla fotografa
1 Maj 2019
Najnowszy Panasonic Lumix G90 to najlepsze cechy poprzednika i jeszcze bardziej zaawansowany tryb wideo, zbliżający go do topowych filmujących modeli z serii Lumix.
0
Łukasz Bożycki: pierwsza zima z Olympusem OM-D E-M1X
6 Kwi 2019
Fotografia przyrodnicza to pasmo niepowodzeń, które od czasu do czasu przerywane jest drobnym sukcesem. W dużym stopniu zależy on od możliwości i znajomości naszego sprzętu.
2
Okiem zawodowca: Lumix S1 i S1R
28 Mar 2019
Fotografka National Geographic, kreatywny portrecista, utytułowany fotoreporter publikujący w prasie... Zobaczcie, co o nowych pełnoklatkowych korpusach Panasonic mówią profesjonalni fotografowie.
0