Aberracja chromatyczna

Do naszej redakcji trafił obiektyw Tamron 16-300 mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD MACRO. To zmiennoogniskowe szkło zostało stworzone z myślą o entuzjastach fotografii, którzy cenią sobie uniwersalne obiektywy typu superzoom. Sprawdźmy zatem, jak nowy obiektyw Tamrona poradził sobie w naszym teście.

Skomentuj Kopiuj link
Posłuchaj
00:00
Wynik testu
Jakość obrazu:
7
Cena / Jakość:
6
Optyka:
7
Budowa:
7
Nasza ocena
71%
Spis treści
Tamron 16-300 mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD MACRO - test obiektywu Konstrukcja Autofokus Stabilizacja Rozdzielczość Rozmycie Aberracja chromatyczna Dystorsja Winietowanie Odblaski Podsumowanie Zdjęcia do pobrania

 

7. Aberracja chromatyczna


Aberrację chromatyczną mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania i wyostrzania. Pomiar wykonywany jest dla wybranych (skrajnych i środkowej) ogniskowych i pełnego zakresu przysłon. Przedstawiane wykresy pokazują najgorsze wartości dla każdej z ogniskowych.

Tamron 16-300 mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD MACRO ma dosyć przeciętnie skorygowaną aberrację chromatyczną, której uśredniony wynik wynosi 1.67 px. Największą aberrację uzyskaliśmy podczas fotografowania na ogniskowej 100 mm i przysłonie f/5,6 - 2.40 px. Jednak na odbitce ta wada nie będzie widoczna.

rozkład aberracji dla ogniskowej 16 mm i f/16 rozkład aberracji dla ogniskowej 50 mm i f/5 rozkład aberracji dla ogniskowej 100 mm i f/5,6

Spis treści
Tamron 16-300 mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD MACRO - test obiektywu Konstrukcja Autofokus Stabilizacja Rozdzielczość Rozmycie Aberracja chromatyczna Dystorsja Winietowanie Odblaski Podsumowanie Zdjęcia do pobrania
Komentarze
Przeczytaj także
Zobacz więcej z tagiem: megazoom
logo logo
Magazyny
Zamów