Olympus E-3 - Specyfikacja techniczna

Na rynku zawodowych lustrzanek cyfrowych pojawił się nowy konkurent - Olympus E-3. Choć dla japońskiego producenta jest to "okręt flagowy", to jednak aparat ten należałoby umieścić na półce koło Nikona D300, Canona EOS-a 40D i Sony A700, czyli aparatów półprofesjonalnych. Zapraszamy do lektury testu tej interesującej lustrzanki systemu 4/3.

Autor: Paweł Ryczkowski

30 Listopad 2007
Artykuł na: 49-60 minut
Spis treści
Olympus E-3
Nazwa Olympus E-3
Typ Lustrzanka cyfrowa z wymienną optyką
Efektywna rozdzielczość 10,1 Mp
Sensor
  • typu 4/3 Live MOS
  • 11,8 Mp (10,1 megapikseli efektywnych)
  • filtr barw podstawowych RGB
  • pole obrazowe: 17,3 x 13mm
  • antypyłowy, ultradźwiękowy filtr ochronny (Supersonic Wave Filter)
  • procesor obrazu TruePic III
Pamięć Compact Flash Typ I / II zgodne z UDMA, xD
Rozdzielczość
  • RAW: 3648 x 2736, zkompresowany, ok. 11 MB
  • JPEG: {LST
Formaty zapisu obrazu JPEG, RAW, RAW + JPEG
Poziom kompresji
  • 1/2,7
  • 1/4
  • 1/8
  • 1/12
Jakość kompresji
  • Super Fine
  • Fine
  • Normal
  • Basic
Obiektyw ZUIKO Digital, zgodne z Systemem 4/3
Stabilizacja obrazu tak, stabilizacja matrycy, efektywny zaakres kompensacji do 5EV
Zoom cyfrowy brak
Przysłona w zależności od zastosowanego obiektywu
Migawka
  • skomputeryzowana migawka szczelinowa
  • 1/8000 - 60 sek.
  • Bulb do 4 godzin, domyślnie 8 min.
Tryby ekspozycji
  • Auto
  • Programowana automatyka (P)
  • Priorytet migawki (S)
  • Priorytet przysłony (A)
  • Manual (M)
Pomiar światła 49-strefowy matrycowy TTL, przy całkowicie otwartej przysłonie;
  • Digital ESP
  • centralnie-ważony
  • punktowy
  • jasne obszary
  • ciemne obszary
  • zakres EV 1 - 20 dla 50mm, F2.0, ISO 100
Kompensacja ekspozycji +/- 5 EV w skoku 1, 1/2 lub 1/3 EV
Blokada ekspozycji przycisk blokady AE/AF lub półpozycja spustu migawki
Autobracketing 3 / 5 kadrów w kroku +/- 1/3, 2/3, 1 EV
Metody pomiaru ostrości
  • TTL
  • system detekcji różnic fazowych
  • zakres: -2 - 19 EV (ISO 100)
  • 11 punktów krzyżowych
Tryby pracy autofocusa
  • pojedynczy AF
  • ciągły AF
  • ustawienie ręczne (MF)
  • wbudowana lampa błyskowa wspomagająca pomiar ostrości
  • funkcja brackeingu
Manual focus tak
Blokada ostrości przycisk blokady AE/AF lub półpozycja spustu migawki
Podgląd głębi Przycisk podglądu głębi
Czułość
  • ISO 100
  • ISO 200
  • ISO 400
  • ISO 800
  • ISO 1600
  • ISO 3200
  • zmiana w krokach co 1/3 lub 1 EV
Balans bieli
  • zaawansowany system detekcji wykorzystujący sensor Live MOS
  • auto
  • manualny
  • ustawienia w Kelvinach (7 ustawień w zakresie 3000-7500 K
  • zacmurzone niebo
  • cień
  • światło żarowe
  • światło słoneczne
  • światło jarzeniiowe (3 ustawienia)
  • regulacja balansu bieli: +/- 7 na osi R-B / G-M
  • balans bieli użytkownika (można zarejestrować jeno ustawienie określone w Kelvinach w zakresie 2000-14000 K
  • jednodotykowy nbalans bieli: możliwość zarejestrowania 4 ustawień użytkownika
  • bracketing bieli: 3 zdjęcia w skoku 2, 4, 6 miredów
Efekty
  • sepia
  • zdjącia czarno-białe
  • redukcja efektu czerwonych oczu
Korekta obrazu
  • Przestrzeń barwna: sRGB / Adobe RGB
  • korekta nasycenia: 5 stopni
  • korekta ostrości: 5 stopni
  • korekta kontrastu: 5 poziomów
  • edycja danych RAW
  • filtr czarno-biały: żółty, pomarańczowy, czerwony, zielony
  • tonacja monochromatyczna: żółta, pomarańczowa, czerwona, zielona
  • tryby zdjęć: {LST
}
Zdjęcia seryjne 5 kl/sek do 19 zdjęć RAW w serii lub do zapeełnienia karty w trybie HQ
Rejestracja filmu n.d.
Monitor LCD
  • ruchomy 2,5 cala / 6,4 cm TFT LCD Hyper Crystal
  • 230 000 punktów
  • korekta jasności monitora +/-7 stopni
Synchronizacja z lampą 1/250 sek. (krótka synchronizacja z błyskiem wymuszonym do 1/4000 sek.)
Lampa błyskowa
  • wbudowana, liczba przewodnia 13
  • kontrola zewnętrznych grup lamp błyskowych FL-50R lub FL-36R
Kontrola błysku
  • TTL auto FP, TTL auto dla dedykowanych lamp Olympus, kontrola auto i manualna
  • Auto, redukcja cz. o., synchronizacja z długimi czasami, synchronizacja na drugą kurtynę migawki, wyłączona, wymuszona (błysk wypełniający)
  • korekta mocy błysku w zakresie +/- 2 EV w skoku 1, 1/2 lub 1/3 EV
Stopka akcesoriów PC ISO
Matówka wymienna (w punktach serwisowych)
Lustro szybkopowrotne
Wizjer
  • optyczny, pentapryzmatyczny
  • pole widzenia: ok. 100%
  • powiększenie: ok. 1,15x (obiektyw 50mm na nieskończoność, -1 dp)
  • korekcja dioptrii: -3.0 do +1
  • wymienna muszla oczna (dostepne 2 typy
Punkt oczny b.d.
Informacja w wizjerze b.d.
Informacja LCD
  • Uaktywnione punkty AF
  • powiadamianie o funkcji bracketing (BKT)
  • powiadamianie o trybie zdjęć czarno-białych
  • Tryb przesuwu kadrów
  • Wskazanie korekcji ekspozycji
  • Tryb ekspozycji
  • Tryb działania lampy błyskowej
  • Tryb ostrości
  • ISO
  • Tryb pomiaru ekspozycji
  • Liczba zdjęć, jaką można zapisać
  • Tryb zapisu
  • Balans bieli
  • Wartość korekcji balansu bieli
Notka dźwiękowa b.d.
Tryby odtwarzania
  • zdjęcie
  • indeks: 4, 9, 16, 25 kadrów
  • kalendarz
  • zoom 2-14 razy
  • historgram
  • informacja o fotografowaniu
Samowyzwalacz 2 lub 12 sek.
Złącza
  • USB 2.0 Hi-speed
  • wyjście A/V
  • Ethernet 10/100
Pilot b.d.
Zasilanie Akumulator litowo-jonowy BLM-1 lub opcjonalnie zasilanie sieciowe
Wydajność zasilania (zdjęcia) b.d.
Funkcje indywidualne
  • przycisk Fn: {LST
;mój tryb: możliwośc zapisania 2 ustawień}
Warunki atmosferyczne
  • temperatura: -20 - 60°C
  • wilgotność: 10 - 9-%
Gwint statywu tak
Obudowa odlew magnezowy
Wymiary 142 x 116 x 74,5mm
Waga 800g (bez karty pamięci i baterii)
Akcesoria b.d.
Oprogramowanie b.d.
Spis treści
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Sony ZV-E10 II - pierwsze wrażenia
Sony ZV-E10 II - pierwsze wrażenia
Druga generacja vlogerskiego korpusu APS-C ma być wreszcie idealnym rozwiązaniem dla początkujących, ale ambitnych twórców internetowej rozrywki. Sony ZV-E10 II to jednak także prawie...
13
Canon EOS R5 Mark II – pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Canon EOS R5 Mark II – pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowa warstwowa matryca 45 Mp, wideo 8K 60p, dodatkowy procesor, który „patrzy na scenę” i oczywiście jeszcze więcej AI, które wspiera AF i wprowadza funkcje znane dotychczas tylko z zewnętrznych...
53
Pentax 17 - sprawdziliśmy najnowszy analogowy kompakt [RECENZJA]
Pentax 17 - sprawdziliśmy najnowszy analogowy kompakt [RECENZJA]
Pierwszy od ponad 20 lat zaawansowany analogowy kompakt otwiera nowy rozdział rynku fotografii analogowej. Czy jednak ma do zaoferowania coś więcej niż konstrukcje dostępne powszechnie...
54
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (13)