Laboratoria DIWA biorą na cel jakość obrazu

Autor: Michał Sułkiewicz

3 Grudzień 2007
Artykuł na: 4-5 minut
Głównym zadaniem aparatu jest wykonanie zdjęcia wysokiej jakości. Właśnie to poddawane jest testom w nowoczesnych laboratoriach DIWA Labs wyposażonych w najbardziej zaawansowane oprogramowanie DxO Analyzer. Stworzona infrastruktura służy międzynarodowej organizacji DIWA Awards dostarczając wyników testów jej członkom. Wyniki te dostępne są także na nowej stronie DIWA Labs.

Amsterdam, 3 grudnia 2007 - DIWA (Digital Imaging Websites Association) to międzynarodowa organizacja współpracujących stron internetowych piszących o cyfrowym obrazowaniu. Dzisiaj ma przyjemność przedstawić DIWA Labs - najbardziej zaawansowane na świecie laboratorium testowe dla aparatów cyfrowych i optyki.

Testowanie jakości obrazu w aparatach cyfrowych to jedno z bardziej skomplikowanych i czasochłonnych zadań. Błędy w konstrukcji optycznej, niedoskonałości matrycy obrazowej i niedostatki algorytmów obróbki obrazu to równorzędne źródła błędów w generowanym obrazie.

Wiele magazynów fotograficznych i stron internetowych polega wyłącznie na wzrokowej ocenie dokonywanej przez redaktora testującego. Bez względu na jego doświadczenie i umiejętności na ocenę mogą wpłynąć osobiste preferencje, stan umysłu czy zwykły ludzki błąd.

W każdej sekundzie życia możemy spotkać się z unikalną sytuacją, którą chcielibyśmy utrwalić na zdjęciu - mówi Kai Thon menedżer ds. testów DIWA - Robienie cyfrowych zdjęć jest tanie, jednak wartość bezcennej pamiątki może być zniszczona przez złą jakość obrazu. Dlatego naszą misją w DIWA Labs jest wzięcie na cel jakości obrazu - najważniejszego czynnika w każdym aparacie.

laboratorium DIWA Labs

Przez wiele lat członkowie DIWA Awards korzystali z zaawansowanej, pewnej i bezbłędnej procedury testowej. W jej ramach zawiera się między innymi arkusz ocen, w którym oceniane jest ponad 200 cech testowanego aparatu cyfrowego.

Jednak, aby zmniejszyć potencjalne ryzyko różnic między poszczególnymi redakcjami, utworzone zostało wspólne laboratorium - DIWA Labs. Studio testowe jest w pełni wyposażone w kontrolowane źródła światła, zaawansowane tablice testowe, doświadczonych operatorów oraz najbardziej zaawansowane oprogramowanie testujące DxO Analyzer v. 3.1.

stanowisko pracy z programem DxO Analyzer

Oprogramowanie to zapewnia około miliona pomiarów dla każdego z testowanych aparatów. Jednak skomplikowane formuły matematyczne pozwalają na dostarczenie użytecznych i porównywalnych danych oceniających około 20 czynników jakości obrazu w zależności od typu aparatu. Kompletne wyniki pomiarów dokonanych za pomocą DxO Analyzer dostępne są dla członków DIWA, wspierając ich oceny testowanego sprzętu.

Dzisiaj DIWA oficjalnie uruchomiła stronę www.diwa-labs.com, dzięki czemu wybrane wyniki testów będą również dostępne publicznie w formacie PDF jako wykresy i tabele. Również tam będzie można znaleźć linki do najnowszych testów opublikowanych w kilku językach przez członków DIWA.

przykład tablicy testowej

Fotopolis.pl będąc członkiem DIWA brało udział w tworzeniu DIWA Labs i może w pełni korzystać z wyników testów uzyskiwanych w laboratorium organizacji. Pierwszym artykułem, w którym wykorzystywaliśmy dane z DIWA Labs był test Olympusa E-3. Wraz z następnymi testowanymi aparatami będziemy publikowali również wybrane dane i wykresy oceniające poszczególne cechy testowanych modeli aparatów, które będą uzupełniały nasze dotychczasowe procedury testowe.

Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Znana marka odzieżowa wystartowała z pierwszą kampanią modową stworzoną w całości przy użyciu generatorów grafiki AI. I takich sytuacji będzie coraz więcej.
16
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Polaroid i Magnum Photos wystartowali ze wspólna kampanią, która chce podkreślić wagę opowiadania historii za pomocą fotografii. Towarzyszy jej otwarty konkurs ukierunkowany na...
9
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
W ostatnich latach producenci sprzętu fotograficznego coraz częściej informują o niedoborach poszczególnych produktów, rzekomo spowodowanych zbyt dużym zainteresowaniem. To tylko...
25
Powiązane artykuły