W praktyce

Na rynku właśnie pojawił się długo oczekiwany EOS 6D Mark II, niestety w cenie, której znacznie bliżej do starszego, ale bardziej zaawansowanego modelu 5D III, niż do poprzednika. W internecie huczy też na temat przeciętnych osiągów nowej matrycy. Czy nie lepiej więc zainwestować w leciwy, ale uznany model 5D?

9

Autor: Maciej Luśtyk

4 Sierpień 2017
Artykuł na: 17-22 minuty
Spis treści

W praktyce

Wyniki ze studia znajdują odzwierciedlenie w praktyce. Jak możemy zauważyć, na niskich czułościach zdjęcia z obydwu aparatów charakteryzują się prawie identyczną szczegółowością. Zdjęcia z modelu 6D Mark II, ze względu na większą rozdzielczość matrycy są oczywiście szersze o około 500 pikseli w poziomie i około 400 pikseli w pionie, ale w przypadku rozmiarów ekranowych, w jakich zazwyczaj oglądamy zdjęcia nie będzie to miało większego znaczenia.

6D Mark II, 1/320 s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 300 mm

5D Mark III, 1/250 s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 300 mm

6D Mark II, 1/320 s, f/8, ISO 100, ogniskowa: 35 mm

5D Mark III, 1/320 s, f/8, ISO 100, ogniskowa: 35 mm

Niewielką przewagę na korzyść modelu 6D Mark II zauważymy podczas pracy w słabym świetle, na wysokich czułościach. Podczas gdy w modelu 5D Mark III kolorowy szum uprzykrzał życie już przy wartościach rzędu ISO 6400, tu zdjęcia są go pozbawione, a cyfrowe ziarno jest znośne nawet przy czułości ISO 12800.

6D Mark II, ISO 6400

5D Mark III, ISO 6400

6D Mark II, ISO 12800

5D Mark III, ISO 12800

6D Mark II, ISO 25600

5D Mark III, ISO 25600

Delikatną przewagę na korzyść modelu 6D II zauważymy w kwestii reprodukcji tonów skóry. Nowa lustrzanka wydaję się radzić sobie z nimi nieco lepiej, odwzorowując cerę w nieco cieplejszy i bardziej naturalny sposób. Są to jednak różnice prawie nie zauważalne.

6D Mark II, 1/250s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 35 mm

5D Mark III, 1/250s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 35 mm

Aktualizacja: We wcześniejszej wersji artykułu wskazywaliśmy na dużo lepszą pracę w kontrastowych warunkach w przypadku modelu 6D Mark II. Różnice w porównywanych zdjęciach spowodowane były jednak działaniem funkcji Canon Auto Lightning Optimizer w nowej lustrzance. Po jej wyłączeniu wyniki uzyskane przez obydwa aparaty prezentują się bardzo podobnie. Model 6D Mark II posiada jednak wgranych więcej profili obiektywów, co pozwala skorzystać z systemu korekcji wad optyki także w przypadku najnowszych szkieł. Różnica jest zauważalna zwłaszcza w przypadku aberracji chromatycznej i jasności na brzegach kadru.

6D Mark II, 1/400 s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 70 mm

5D Mark III, 1/400 s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 70 mm

 

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
DJI Mini 2 - test możliwości fotograficznych (pliki RAW)
DJI Mini 2 - test możliwości fotograficznych (pliki RAW)
Kieszonkowy DJI Mini 2 to w tej chwili chyba najciekawszy dron dla amatorów. Ma bez wątpienia mnóstwo zalet, ale czy można do nich zaliczyć również jakość zdjęć?...
22
1
Sony FX3 - pierwsze wrażenia
Sony FX3 - pierwsze wrażenia
Sony FX3 stanowić ma pomost pomiędzy światem bezlusterkowców i profesjonalnych kamer wideo, będąc jednocześnie najmniejszą filmującą profesjonalną pełną klatką w...
6
9
Fujifilm GFX 100S - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm GFX 100S - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Średnioformatowe 100 milionów w poręcznym i szybkim body? Brzmi jak spełnienie marzeń niejednego fotografa. Taki aparat w końcu powstał, a my mieliśmy go już w...
49
7
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)