Meike 105 mm T2.1 FF Prime - przystępny cenowo pełnoklatkowy obiektyw filmowy do Canon RF, EF, Nikon Z, Sony E i L-mount

Autor: Maciej Luśtyk

15 Marzec 2022
Artykuł na: 2-3 minuty

Meike zaprezentowało najdłuższy do tej pory obiektyw z serii pełnoklatkowych obiektywów kinematograficznych FF Prime. Tradycyjnie w przystępnej, jak na ten segment, cenie.

Chiński producent optyki Meike wzbogacił linię obiektywów filmowych o jasne pełnoklatkowe szkło Meike 105 mm T2.1 FF Prime, oferujące jedną z najchętniej wykorzystywanych ogniskowych w realizacjach wideo.

Jak wszystkie dotychczasowe konstrukcje, plasuje się ono w kategorii „budżetowych” szkieł kinematograficznych - prawdopodobnie nie dostarczy nam jakości porównywalnej z kilkanaście razy droższymi profesjonalnymi obiektywami Cine, ale może być świetną propozycją dla niezależnych czy początkujących twórców.

Meike 105 mm T2.1 FF Prime to filmowe krótkie tele w przystępnej cenie

Obiektyw bazuje na 11 soczewkach w 7 grupach oraz 11-listkowej przysłonie. Zestaw ten pozwoli na ostrzenie z minimalnej odległości 100 cm i oferuje pole obrazowe o średnicy 45 mm, co pokryje zapotrzebowania pełnoklatkowych kamer typu Sony Venice, Canon C700, Alexa LF czy Mavo LF.

Największą zaletą nowego szkła jest szeroki wybór mocowań. Obiektyw dostępny będzie w wariantach z mocowaniami PL, Canon RF i EF, Sony E, L-Mount i Nikon Z (wersja pod Nikona ujęta jest w specyfikacji, ale na razie nie dostępna do kupienia), dzięki czemu będzie mogło być swobodnie wykorzystywane w każdym z wiodących systemów pełnoklatkowych.

Jak przystało na obiektyw filmowy otrzymujemy też oczywiście pierścienie ostrości i przysłony ze standardowymi zębatkami systemów follow focus i dużym kątem obrotu (340 stopni dla pierścienia ostrości). Szkło zachowuje też przyzwoite wymiary (89,6 x 102/138 mm w zależności od wersji) i wagę (1110-1176 g), a także oferuje gwint filtra o średnicy 82 mm.

Meike 105 mm T2.1 FF Prime - ujęcia przykładowe

Możliwości nowego szkła możemy wstępnie ocenić na poniższym filmie przykładowym nagranym na modelu Canon EOR R3. Wygląda to całkiem przyzwoicie.

Cena i dostępność

Obiektyw Meike 105 mm T2.1 Cine nie należy być może do najtańszych, ale w swojej kategorii może być uznawany za okazję. Za szkło zapłacimy 998 dolarów, czyli ok. 4300 zł. Na razie nie wiemy w jakiej cenie szkło zadebiutuje na polskim rynku.

Obiektyw trafi do sprzedaży 21 marca 2022 roku.

Więcej informacji znajdziecie na stronie meikeglobal.com.

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Viltrox AF 27 mm f/1.2 Pro teraz również do Nikon Z i Sony E. Ruszyła przedsprzedaż
Viltrox AF 27 mm f/1.2 Pro teraz również do Nikon Z i Sony E. Ruszyła przedsprzedaż
Foto-Technika, dystrybutor marki Viltrox, ogłasza rozpoczęcie przedsprzedaży swojego najnowszego obiektywu Viltrox AF 27 mm f/1.2 Pro z mocowaniem Sony E oraz Nikon Z.
1
Nowy Panasonic Lumix S 28-200 mm f/4-7.1 Macro O.I.S., czyli jeden obiektyw do wszystkiego
Nowy Panasonic Lumix S 28-200 mm f/4-7.1 Macro O.I.S., czyli jeden obiektyw do wszystkiego
Jest mały i lekki, ale oferuje duży zoom i pozwala fotografować z bliska. Nowy obiektyw Panasonika na pewno spodoba się wszystkim, którzy niechętnie zmieniają w podróży obiektywy.
11
Sony FE 24–50 mm f/2.8 G – jasny, mały i o połowę tańszy od G Mastera
Sony FE 24–50 mm f/2.8 G – jasny, mały i o połowę tańszy od G Mastera
Sony uzupełnia środkową półkę swojej szklarni o krótki, ale szybki i kompaktowy standardowy zoom f/2,8. To ciekawa propozycja nie tylko dla fotografów ale również filmowców.
10
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)